انتخاب برترین‌ها از نگاه مخاطبان؛

قصه‌ ۹۰ ثانیه گیلانی‌ها چشم‌به‌راه به‌گزینی مردمی

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۸:۳۳:۲۸
کد خبر: ۹۳۰۷۹۶
قصه‌ ۹۰ ثانیه گیلانی‌ها چشم‌به‌راه به‌گزینی مردمی
فرآیند رأی‌دهی به قصه‌های 90 ثانیه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی آغازشد و پانزده اثر قصه‌گویان گیلانی در میان 147 قصه‌ی راه‌یافته به این مرحله قراردارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ هیات انتخاب بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با بررسی آثار ارسالی قصه‌گویان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره، 15 قصه‌ی 90 ثانیه گیلانی‌ها را شایسته‌ی شرکت در فرآیند رأی‌دهی‌مردمی شناخت.   

برهمین اساس «محمد فکر‌آزاد» با قصه خاطره، «صدیقه‌‌تقی‌زاده» با قصه قلم‌جادویی، «حسین براری دلیوند» با قصه خاطره‌دوچرخه و «طلعت‌غلامی»، «مائده‌حمیدی» و «شراره‌مسچیان‌جورشری» به‌ترتیب ‌با قصه‌های قلقلی، پدرم با پول درست‌کرد، خاطره و هم‌چنین،«انسیه خسروی بلالمی» را با قصه ملاخانه در میان 147 قصه‌گوی این مرحله  قرار‌گرفتند.

درهمین‌حال، «شینا نصیر‌پور» با قصه‌ بزغاله‌خجالتی، «هنگامه ناصحی» با قصه دروغگو، «مریم ابراهیمی‌فر» با قصه لحظه‌های‌شیرین، به‌همراه «مائده‌نوری‌خمیران»، «آنیسا‌خورسند‌فر» و «نیایش‌شریفی»، «طاهره خوشحال»، «یاسین‌آذرلاکه» به‌ترتیب‌ با شیرینی‌خامه‌ای، ماجرای من و عروسکم، ذرتی که راه‌می‌رفت، قصه و رازجعبه نیز ازدیگر راه‌یافتگان به این مرحله از رقابت‌ها به شمار‌می‌روند.

بر این اساس، طی این مرحله، قصه‌های برتر از روز یک‌شنبه ۱۰ آذر در پایگاه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به نشانی www.kanoonfest.ir انتشار‌یافته تا در بخش نگاه مخاطبان قصه برتر با رای قصه‌دوستان انتخاب شود.

در «قصه‌ ۹۰  ثانیه» ‌ که از دوره بیست‌ویکم به جشنواره قصه‌گویی افزوده شده، علاقه‌مندان به قصه‌گویی سرگذشت و نکته‌های عبرت‌آموز زندگی خود یا دیگر افرادی را که شنیده‌اند و برای‌شان جذابیت دارد در قالب یک فیلم ۹۰ ثانیه‌ای روایت می‌کنند.

هم‌چنین  مدرسان و زبان‌آموزان کانون زبان ایران نیز با بیان روایتی از قصه‌های کهن و ویژگی‌های فرهنگی ایران و با ارسال فیلمی ۹۰ ثانیه‌ای به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی و اسپانیایی در بخش ویژه‌ای از این رویداد شرکت می‌کنند در عین‌حال «قصه‌های خبرنگاران» امسال به جشنواره بین‌المللی‌ قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه شده است.

یادآوری می‌شود مرحله پایانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۳۰ آذر سال ۱۳۹۸ در تهران، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

 

photo_2019-12-02_09-29-21

نظر شما