معاون وزیر کشور:

فعالیت ۸۷ درصدی بنگاه های اقتصادی گیلان آماری مطلوب است

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۴:۳۴:۴۶
کد خبر: ۹۴۹۸۶۶
فعالیت ۸۷ درصدی بنگاه های اقتصادی گیلان آماری مطلوب است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با اشاره به فعالیت ۸۷ درصدی بنگاه های اقتصادی گیلان، این آمار را مطلوب خواند و گفت: مشکلات و چالش های واحدهای راکد استان نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ بابک دین پرست ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در لوشان در تشریح هدف خود از سفر به گیلان اظهار داشت: در این سفر سه روزه مشکلات واحدهای تولیدی ۱۶ شهرستان استان بررسی می شود .

وی رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را امری مهم خواند و افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده ، قریب به ۱۵ هزار و ۳۰۰ بنگاه اقتصادی در گیلان وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰واحد در چرخه فعالیت هستند.

دین پرست فعالیت ۸۷ درصدی بنگاه های اقتصادی استان گیلان را آماری مطلوب خواند و گفت: مشکلات و چالش های واحدهای راکد گیلان نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور به وضعیت رودبار در حوزه صنعت اشاره و اضافه کرد: از مجموع ۳۹۰ بنگاه تولیدی این شهرستان قریب به ۹۰ واحد با ظرفیتی کمتر از ظرفیت نسبی فعالیت دارند و ۲۵۰ واحد نیز غیرفعال هستند.

وی سرمایه در گردش را از مهمترین مشکلات حوزه تولید در شهرستان رودبار خواند و گفت: با همکاری بانک های عامل و استفاده از ظرفیت افراد توانمند جهت مدیریت مجموعه های تولیدی این مشکلات مرتفع می شود.

دین پرست با تاکید بر لزوم صیانت فرمانداران از جریان تولید بیان کرد: فرمانداران وظیفه دارند از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری کنند.

موضوعاتی همچون آزادسازی حریم ساحلی دریای خزر ، احیاء تالاب انزلی، توسعه فعالیت های آبزی پروری و حل معضل زباله در استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون اقتصادی وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی و مشکلات بنگاه های اقتصادی گیلان، به این استان سفر کرده و ضمن حضور  در تمامی ۱۶ شهرستان گیلان، از بنگاه های اقتصادی منتخب استان بازدید خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز