بابک دین پرست در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی گیلان عنوان کرد:

فعالیت ۸۷ درصدی بنگاه های اقتصادی گیلان مطلوب است

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۷:۴۵:۲۷
کد خبر: ۹۵۱۰۹۸
فعالیت ۸۷ درصدی بنگاه های اقتصادی گیلان مطلوب است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با اشاره به فعالیت ۸۷ درصدی بنگاه های اقتصادی گیلان، این آمار را مطلوب خواند و گفت: مشکلات و چالش های واحدهای راکد استان مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور، با همراهی رئیس سازمان صمت گیلان و مسئولین استانداری از منطقه ویژه اقتصادی و گمرک شهرستان مرزی آستارا، شرکت چوکای تالش  و چند واحد تولیدی در املش و رودسر و رودبار در استان گیلان بازدید کرد.

دکتر دلق پوش گزارشی از وضعیت واحدهای صنعتی استان و تخصیص اعتبار 1200 میلیارد تومانی در قالب رونق تولید ارائه نمود و گفت: گیلان با همکاری سایر دستگاه های مرتبط به بخش تولید و بانکهای عامل رتبه دهم پرداخت تسهیلات رونق تولید را در سامانه بهین یاب به خود اختصاص داده است.

بابک دین پرست در جمع خبرنگاران در لوشان در تشریح هدف خود از سفر به گیلان اظهار کرد: در این سفر سه روزه مشکلات واحدهای تولیدی ۱۶ شهرستان استان بررسی می شود.

وی رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را امری مهم خواند و افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده، قریب به ۱۵ هزار و ۳۰۰ بنگاه اقتصادی اعم از صنعتی، معدنی و تجاری و همچنین خدماتی در گیلان وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰واحد در چرخه فعالیت هستند.

دین پرست، فعالیت ۸۷ درصدی بنگاه های اقتصادی استان گیلان را آماری مطلوب خواند و گفت: مشکلات و چالش های واحدهای راکد گیلان نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور به وضعیت رودبار در حوزه صنعت اشاره و اضافه کرد: از مجموع ۳۹۰ بنگاه تولیدی این شهرستان قریب به ۹۰ واحد با ظرفیتی کمتر از ظرفیت نسبی فعالیت دارند و ۲۵۰ واحد نیز غیرفعال هستند.

این مسئول ادامه داد: همه ارکان دولت به دنبال رفع موانع بر سر راه واحدهای تولیدی و صنعتی هستند و با شناسایی مشکلات و موانع واحدهای تولیدی آنها را به چرخه تولید برمی گردانیم.

وی سرمایه در گردش را از مهمترین مشکلات حوزه تولید در شهرستان رودبار خواند و گفت: با همکاری بانک های عامل و استفاده از ظرفیت افراد توانمند جهت مدیریت مجموعه های تولیدی این مشکلات مرتفع می شود.

دکتر دین پرست با تاکید بر لزوم صیانت فرمانداران از جریان تولید بیان کرد: فرمانداران وظیفه دارند از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری کنند و به صورت مرتب وضعیت آن ها را رصد نمایند.

گفتنی است، عصر امروز نیز جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری تشکیل خواهد شد و موضوعاتی همچون آزادسازی حریم ساحلی دریای خزر، احیاء تالاب انزلی، توسعه فعالیت های آبزی پروری و حل معضل زباله در استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون اقتصادی وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی و مشکلات بنگاه های اقتصادی گیلان، به این استان سفر کرده و ضمن حضور در اکثر شهرستان های گیلان، از بنگاه های اقتصادی منتخب استان بازدید کرد.

 

photo_2020-01-15_13-48-36

photo_2020-01-15_13-47-06

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز