رئیس سازمان صمت گیلان در شورای معادن:

تعامل در اجرای مصوبات شورای معادن ، کمک به عمران و آبادانی گیلان است

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۱۳:۳۰:۱۹
کد خبر: ۹۵۶۸۳۳
تعامل در اجرای مصوبات شورای معادن ، کمک به عمران و آبادانی گیلان است
رئیس سازمان صمت گیلان در شورای معادن تاکید کرد: تعامل در اجرای مصوبات شورای معادن ، کمک به عمران و آبادانی گیلان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ فرهاد دلق پوش در جلسه شواری معادن استان بر شتاب روند ساماندهی امور معادن ضمن حفظ شرایط محیط زیست تاکید کرد و گفت: ایران کشوری پهناور با ظرفیت های متعدد است، معادن را از جمله ظرفیت های ارزشمند خدادادی است که نقش موثری در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد .

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه برای بهره برداری از معادن متروکه علاوه بر برنامه ریزی، نیازمند تعامل بیشتر با اداره کل منابع طبیعی استان هستیم، تصریح کرد: بازدیدهای مشترک با اداره کل منابع طبیعی سبب تسریع روند عملکردی در حوزه معادن متروکه خواهد بود و این سازمان از تمام ظرفیت های خود جهت تعامل در اجرایی نمودن مصوبات شورای معادن استان و کمک به تامین مواد اولیه پروژه های عمرانی استفاده خواهد کرد و این موضوع در نهایت به تسریع در عمران و آبادی استان کمک خواهد کرد.

وی بر ضرورت شناسایی از ظرفیتهای جدید تاکید و عنوان کرد: لازم است از ظرفیت مراکز تحقیقاتی، کارشناسان خبره، دانشگاهیان و فعالان صنعت و معدن برای ایجاد بستر مطالعاتی دقیق با موضوع معادن و بهره مندی از ظرفیت های نوین معدنی استفاده کنیم.

دکتر دلق پوش تعرض و خسارات ناشی از معدنکاری  بدون مطالعه، به سایر تاسیسات و شبکه‌های زیرساختی همچون شبکه‌های انتقال انرژی را موجب تحمیل هزینه‌های بسیار خواند و افزود: ضروری است پیش از اجرای پروژه‌ها، مطالعات و بررسی های لازم در این خصوص صورت گیرد.

رئیس سازمان صمت گیلان سرمایه گذاری جدید در حوزه فرآوری مواد معدنی را فرصتی مطلوب در جهت توسعه اقتصاد و اشتغال استان دانست و تاکید کرد: لازم است فرآوری مواد معدنی با ایجاد ارزش افزوده در استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و فعالیت های این حوزه تنها در بخش خام فروشی محدود نشود.

گفتنی است؛ در جلسه پیرامون مسائلی همچون گزارش فعالیت و روند مصوبات، معادن متروکه، تفویض اختیار ستاد بحران پیرامون رودخانه ها در شرایط بحرانی و انجام برخی تعهدات مورد تاکید و بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز