سربلندی راه آهن شمال ۲ در بحران بارش برف گیلان

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۲۰:۴۱:۳۲
کد خبر: ۹۶۳۸۱۸
سربلندی راه آهن شمال ۲ در بحران بارش برف گیلان
راه آهن شمال ۲ در بحران بارش برف گیلان در میان شیوه های حمل و نقلی سربلند بود و طبق گزارش های واصله، این اداره کل برای انتقال مسافران از گیلان به مقاصد تهران و مشهد با هیچ گونه مشکلی مواجه نشد و در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۴ هزار نفر توسط ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲ جابه جا شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بارش بی سابقه برف در استان های شمالی کشور بالاخص استان گیلان و در پی آن انسداد مبادی ارتباطی شهری، جاده ای و هوایی، قطع آب، برق و سایت های مخابراتی در برخی نقاط استان، مخاطره طبیعی بارش برف را به مرحله بحران رساند.

گرفتار شدن مسافران و اهالی گیلان در جاده های استان و لغو پروازها به دنبال بارش برف باعث بوجود آمدن موج اعتراضات مردم شد، بنا به گزارش صدا و سیما کشته شدن  تقریبا هفت نفر و مجروح شدن حدود هفتصد نفر نشان از عمق این بحران دارد.

در میان شیوه های حمل و نقلی، راه آهن شمال ۲ در این بحران سربلند بود و طبق گزارش های واصله،  این اداره کل برای انتقال مسافران از گیلان به مقاصد تهران و مشهد با هیچ گونه مشکلی مواجه نشد و در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۴ هزار نفر توسط ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲ جابه جا شدند.

راه آهن یک ضرورت ملی است و از آن به عنوان یکی از عوامل توسعه نام برده می‌شود، اداره کل راه آهن شمال ۲ در استان گیلان یک دستگاه اجرایی نوپا است، بنابراین عملکرد آن در بحران نشان از عزم جدی و تلاش مضاعف مجموعه راه آهن برای خدمات رسانی مطلوب به مردم دارد، به زعم نگارنده با توجه به نقش آفرینی راه آهن در مواقع بحران و پدافند غیر عامل، مسئولان استان گیلان بایستی نسبت به تکمیل زیرساخت های راه آهن در استان و از بین بردن موانع توسعه راه آهن بکوشند و عملکرد بی نقص این دستگاه باید به الگویی برای سایر دستگاه های اجرایی تبدیل شود.

 

نویسنده: معصومه پودینه

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز