تمهیدات بهداشتی اداره کل اوقاف گیلان برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۱۲:۱۵:۲۱
کد خبر: ۹۷۰۴۱۳
تمهیدات بهداشتی اداره کل اوقاف گیلان برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا
اداره کل اوقاف گیلان برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تمهیدات بهداشتی خاصی را در ادارات اوقاف و بقاع متبرکه اجرا کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به هماهنگی ملی برای کمک به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اظهار کرد: سازمان اوقاف هم به جهت دارا بودن مدیریت بقاع متبرکه و اماکن مذهبی نقش مهمی در کنترل ویروس کرونا و کمک به سلامتی جامعه دارد.

وی به انجام اقدامات پیشگیرانه از انتشار شیوع و انتقال ویروس کرونا در اداره اوقاف گیلان اشاره کرد و گفت: طبق ابلاغ کمیته پدافند غیر عامل سازمان اوقاف کارکنان ادارات تا اطلاع ثانوی برای گزارش تردد، از شیوه ثبت اثرانگشت استفاده ننموده و از روش جایگزین از جمله استفاده از کارت هوشمند و یا روش سنتی استفاده می کنند.

وی افزود: برگزاری همایش‌، نمایشگاه‌، و اجتماعات در ادارات و بقاع متبرکه تنها با هماهنگی دبیر کمیته پدافند غیرعامل سازمان امکان‌پذیر است و درصورت عدم ضرورت میبایست حذف و یا به تعویق بیفتد.

علیزاده اعلام کرد: توزیع غذا و مواد خوراکی در بقاع واماکن متبرکه تا اعلام رفع خطر آلودگی عمومی ممنوع شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران و روسای ادارات موظفند مواد شوینده و ضدعفونی کننده، ماسک و سایر اقلام مورد نیاز را با هماهنگی مراکز مرتبط به حد نیاز تهیه و تامین نموده و در دسترس کارکنان خود قرار دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد: ضدعفونی و استریل نمودن دربهای ورودی و خروجی ادارات، بقاع و اماکن متبرکه، ضریح مطهر، جامهری، سرویس بهداشتی، زائرسرا و کلیه سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند بطور دائم در بازه های زمانی مناسب انجام می شود.

علیزاده تاکید کرد: ادارات اوقاف و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در همکاری با مسئولین استانی و شهرستانی از ظرفیت تبلیغات محیطی ادارات و  بقاع متبرکه بمنظور آگاهی بخشی عمومی وکمک به اموری که منجر به کاهش شیوع بیماری گردد، هرگونه همکاری را خواهند داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز