آبگیری ۹۷ درصدی سد سفیدرود / احتمال سر ریز سد در روزهای آتی

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۳:۰۴:۲۲
کد خبر: ۹۸۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به آبگیری بیش از 97درصدی از ظرفیت سد سفیدرود گفت: ذخیره آب پشت سد سفیدرود هم‌اکنون به 1048 میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مهندس وحید خرّمی با اشاره به آبگیری بیش از ۹7 درصد از ظرفیت سد سفیدرود اظهار کرد: ذخیره آب پشت مخزن سد سفیدرود در حال حاضر به حدود 1048میلیون متر مکعب رسیده است و احتمالا در روزهای آتی شاهد سرریز سد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان عنوان کرد: حجم ذخیره مخزن سد سفیدرود با یک افزایش 22 درصدی نسبت به سال قبل ، امروز به 1048 میلیون متر مکعب رسیده است و  میزان ذخیره سال گذشته 859 میلیون متر مکعب بود.

مهندس خرّمی در خصوص میزان دبی ورودی و خروجی سد سفید رود  افزود: میزان دبی ورودی به مخزن سد سفید رود 251 متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن نیز 234 متر مکعب بر ثانیه می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به اقدامات این شرکت برای مقابله با سیلاب‌ها اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده رهاسازی آب سد سفیدرود برای مدیریت سیلاب‌ها از اسفند ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

 مهندس خرّمی اظهار داشت : با توجه به بارش های مطلوب ، آبگیری 97 درصدی حجم مخزن سد سفید رود و شرایط پوشش برفی حوضه آبریز سد سفیدرود ، شرایط برای سر ریز کنترل شده سد در روزهای آتی مهیا می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی تاکید کرد :  از کلیه شهروندان و مسافران عزیز  در استان گیلان تقاضا می شود  از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری جدا خودداری نمایند.

وی با اشاره با تامین آب شالیزار‌های استان گیلان ازآب  این سد، گفت: آب زراعی ۱72 هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای گیلان از سد سفیدرود تامین می‌شود.

مهندس خرّمی در پایان اشاره کرد : حجم نرمال سد سفیدرود که بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است  بر اساس آخرین هیدروگرافی انجام شده، حدود  1080 میلیون مترمکعب برآورد می گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز