مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد:

اقامه اول وقت نماز ظهر عاشورا در هیئت‌های عزاداری انجام شود

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۷:۵۱:۵۵
کد خبر: ۳۲۹۰۲۶
اقامه اول وقت نماز ظهر عاشورا در هیئت‌های عزاداری انجام شود
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به ضرورت انتقال مفاهیم و پیام‌های عاشورا، گفت: اقامه اول وقت نماز ظهر عاشورا در هیئت‌های عزاداری انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد شریف حسینی کوهستانی در گردهمایی طلایه داران هدایت که با حضور واعظان و مبلغان دینی استان یزد برگزار شد، با بیان اینکه برنامه قرائت دعای کمیل در مدینه و در حضور ماموران سعودی، نشانه عظمت و بزرگی مکتب اهل بیت است، اظهار داشت: حادثه تاسف بار منا امسال کام ملت‌های مسلمان به ویژه زائران ایرانی را تلخ و عید غدیرخم را سرشار از اندوه ناراحتی کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اهمیت بیانات مقام معظم رهبری در مورد ضرورت رسیدگی به آسیب دیدگان فاجعه منا، افزود: بی‌کفایتی و عدم دلسوزی آل سعود نسبت به زائران دلیل این حادثه بزرگ بود و عدم همکاری بعد از اتفاق نشان از توطئه‌ای، پلید داشت.

وی تدوین و اجرای مستمر برنامه‌های فرهنگی، اعتقادی و دینی را در جامعه مهم دانست و بیان کرد: هر قدر تلاش مسئولان و فرهنگی و تربیتی در ابعاد دینی و فکری بیشتر شود تاثیرگذاری جامعه اسلامی در داخل و خارج کشور بیشتر می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به ضرورت اقامه اول وقت نماز ظهر عاشورا، ادامه داد: اقامه اول وقت نماز‌های واجب، درک صحیح و کامل فرهنگ عاشورا و انتقال مفاهیم آن به عزاداران هیئت‌های مذهبی از مهم‌ترین وظایف مسئولان هیئت‌ها، واعظان و مبلغان دینی است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از اشعار و روضه‌های هدفمند در ایام محرم گفت: فرهنگ عاشورا، فرهنگ شجاعت، ایثار و فداکاری است.

نظر شما