رئیس مرکز تحقیقات دیابت یزد:

اطلاعات بیش از ۳۳ هزار بیمار دیابتی در مرکز دیابت یزد ثبت شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۳:۴۲:۴۱
کد خبر: ۳۳۸۳۶۱
اطلاعات بیش از ۳۳ هزار بیمار دیابتی در مرکز دیابت یزد ثبت شد
رئیس مرکز تحقیقات دیابت یزد گفت: اطلاعات بیش از 33 هزار بیمار دیابتی در مرکز دیابت یزد ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، سیدمحمدرضا آقایی‌میبد در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته جهانی دیابت برگزارشد، با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ زندگی سالم از نظر پزشکی و تغذیه مناسب، اظهار داشت: در استان یزد بیش از 80 هزار نفر به بیماری دیابت مبتلا بوده، که این تعداد شامل 18 درصد افراد بالای 30 سال و 22 درصد افراد بالای 40 سال در استان یزد هستند.

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهشگاه دیابت یزد گفت: در مرکز درمانی دیابت استان یزد، 50 پزشک در 25 رشته مختلف تخصصی و فوق تخصصی، در حال ارائه خدمات درمانی و تشخیصی به مراجعه کنندگان هستند.

وی با اشاره به انجام روزانه بیش از 500 ویزیت در مرکز دیابت یزد افزود: تمام برنامه‌های غربالگری و مشاوره‌ای مرکز دیابت استان یزد در محل‌های از پیش اعلام شده و توسط افراد مشخص با کارت شناسایی معتبر انجام می شود.

آقایی با اشاره به وجود ثبت اطلاعات بیش از 2 هزار و 200 مادر دیابتی باردار در استان یزد تصریح کرد: از ابتدای فعالیت مرکز تحقیقات و پژوهش‌های دیابتی استان یزد تا کنون، 33 هزار پرونده ویژه بیماران دیابتی در این مرکز ثبت شد.

وی برگزاری کلاس‌های مشاوره زندگی سالم و مراقبتی ویژه بیماران دیابتی را از جمله اقدامات تأثیرگذار از سوی مرکز تحقیقات دیابت استان یزد دانست و بیان کرد: مرکز تحقیقات دیابت استان یزد اجرای پژوهش‌های کاربردی برای بیماران دیابتی را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

وی با اشاره به اهمیت فرارسیدن هفته جهانی دیابت ادامه داد: شعار" زندگی با سلامتی شیرین است" به عنوان، شعار امسال هفته جهانی دیابت از سوی مرکز تحقیقات و پژوهشگاه دیابت کشور تعیین شد.

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهشگاه دیابت استان یزد خاطرنشان کرد: تغذیه سالم، مراقبت‌های مستمر، ورزش، تحرک بدنی و مدیریت استرس، از جمله مهمترین عوامل تأثیرگذار در پیشگیری از توسعه بیماری دیابت است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز