مدیرکل بنیاد مسکن یزد:

مطالعه منظومه های روستایی، امسال در استان یزد آغاز می شود

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۲:۵۷:۱۵
کد خبر: ۵۴۶۲۹۲
مطالعه منظومه های روستایی، امسال در استان یزد آغاز می شود
مدیرکل بنیاد مسکن یزد گفت: امسال با توجه به اتمام مطالعه طرح های هادی در روستاهای بالای 20 خانوار استان و بر اساس برنامه های توسعه ای کشور ، مطالعه منظومه های روستایی در استان یزد آغاز می شود.

به گزارش برنا؛ علیرضا قربانیان در تشریح برنامه های سال 1396 این مجموعه گفت: به منظور توسعه روستاها و تقویت ماندگاری در این مناطق اجرای طرح هادی در 90 روستای استان را در برنامه داریم.

وی درباره مطالعه طرح منظومه های روستایی اظهار کرد: در قالب اجرای این طرح ، روستاها براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت ها به تفکیک، منظومه هایی را تشکیل می دهند و هر یک به قطب های فرهنگی، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی تبدیل می شوند.

قربانیان افزود: در بخش پرداخت تسهیلات مقاوم سازی در مناطق روستایی همچون سال قبل 180میلیون ریال وام به اضافه وام قرض الحسنه تعمیر و نیز حدود 200فقره تسهیلات نصب آبگرمکن خورشیدی در برنامه این مجموعه است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد اضافه کرد: در بخش تسهیلات مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر هم قرار شده تا پایان امسال حدود 200واحد ساخته شود ضمن آنکه هم اکنون در تفت 104 واحد آپارتمانی به اتمام رسیده و 48 واحد نیز آماده تحویل است.

وی درباره برنامه های سال 96 معاونت عمران روستایی نیز گفت: واگذاری 1200قطعه زمین برای ساخت مسکن به واجدان شرایط ، صدور 1500فقره سند مالکیت روستایی و صدور 750 فقره سند مالکیت شهری در این بخش پیش بینی شده است.

قربانیان در ادامه در تشریح فعالیت های سال 1395 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد اظهار کرد: این مجموعه در سال گذشته با وجود منابع محدود در سه معاونت عمران روستایی ، مسکن شهری و معاونت بازسازی و مسکن روستایی و نیز واحد امور ماشین آلات ، فعالیت های گسترده ای انجام داده است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از وظایف معاونت عمران روستایی تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی است افزود: طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان تهیه شده که بر اساس آن در سال گذشته در 91 روستای استان با 54 هزار و 300میلیون ریال از محل اعتبارات سال های 94 و 95 طرح هادی اجرا شده است.

وی ادامه داد: نمونه این فعالیت ها در روستاهای گل افشان مهریز، شهرسب ابرکوه ، هنزا مهریز وروستای هدف گردشگری توران پشت به صورت کف سازی ، بدنه سازی و جداره سازی با همکاری میراث فرهنگی استان قابل مشاهده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: تهیه طرح تفکیکی در 17 روستا و بازنگری 2 طرح و نیز اجرای طرح های کالبدی در روستاها ، بررسی 470 پرونده تغییر کاربری و تملک 139 هکتار زمین برای واگذاری در سال گذشته از مهمترین فعالیت های بخش عمرانی بوده است.

وی همچنین از اختصاص بیش از پنج هزار و 500 تن قیر یارانه‌ای در 123 روستا برای اجرای طرح هادی، توسعه و آسفالت معابر روستایی در سال گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم امسال نیز بتوانیم با اجرای طرح های هادی در روستاها شاهد رشد و توسعه این مناطق ، ماندگاری جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت بیشتر آنها باشیم.

این مسئول درباره سندار کردن منازل روستایی و شهری به عنوان یکی دیگر از وظایف معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: براساس برنامه پنجم توسعه، صدور سند واحدهای مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر برعهده بنیاد مسکن گذاشته شده که در این خصوص با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک 611 جلد سند صادر شده است.

به گفته قربانیان در سال گذشته یک‌هزار و 415 قطعه زمین در 127 روستای استان به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

وی درباره مقاوم سازی منازل روستایی نیز گفت: 20 هزار و 77مین واحد مسکونی مقاوم روستایی در کشور با استفاده از تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی ساخته شده و در این استان نیز بنیاد مسکن استان از سال 84 در راستای همین تسهیلات موفق به معرفی متقاضیان روستایی به بانک‌های عامل شده است.

وی افزود: بر این اساس در سال گذشته 630 متقاضی بهره مندی از تسهیلات این بخش به بانک‌های عامل معرفی و از این میزان 440 مورد موفق به گرفتن پایان کار شده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین بیش از 280 مورد پرونده تسهیلات قرض الحسنه برای تعمیر و افزایش عمر مفید ساختمان‌ها تشکیل شده که از این میزان هم بیش از 230 مورد به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن یزد از تعمیر و ساخته شدن 180 واحد مسکونی در حوادث غیر مترقبه در استان خبر داد و گفت: در موضوع مجموعه سازی نیز شروع ساخت 60 واحد مسکونی روستایی و واگذاری بالغ بر 90 واحد مسکونی به متقاضیان در سطح روستاهای استان را داشته ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز