برداشت گندم در استان یزد آغاز شد

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۰۹:۲۹:۲۷
کد خبر: ۵۶۹۳۷۵
برداشت گندم در استان یزد آغاز شد
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: کاربرداشت محصول گندم در سطح 11هزار و200هکتار ازگندم زارهای استان آغاز شده است .

به گزارش برنا؛ محمدعلی حاتمی زاده عصر روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از مراحل برداشت گندم در ابرکوه اظهارکرد: از این میزان سطح زیرکشت با احتساب برداشت سه هزار و 700 تا 4هزارکیلوگرم گندم در هکتار در مجموع بیش از 41 هزارتن گندم برداشت می شود.

وی خاطرنشان کرد: سطح زیرکاشت گندم و جو در این استان نسبت به سالهای گذشته کاهش نشان می دهد که علت اصلی آن تغییر الگوی کشت و تداوم خشکسالی است.

حاتمی زاده بابیان اینکه این میزان سطح زیر کشت بیشتر در شهرستان های خاتم ، ابرکوه ، بهاباد است افزود: کاربرداشت گندم در استان توسط 45دستگاه کمباین بومی و مهاجر و همچنین 160دستگاه دروگر آغازشده و تا اواخر تیرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

این مسئول قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال زراعی 96 - 95 را از قرار هر کیلوگرم 13 هزار ریال اعلام کرد.

حاتمی زاده با بیان اینکه برنامه ریزی خوبی برای خرید گندم دراستان یزد انجام شده گفت: 12 مرکز خرید شرکتهای تعاونی روستائی و بخش خصوصی، گندم مازاد برمصرف کشاورزان را در سطح استان خریداری می کنند.

وی تصریح کرد: به کشاورزان توصیه می شود گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید بخش خصوصی و تعاونی اعلام شده توسط کار گروه خرید تضمینی گندم تحویل دهند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: 33 درصد سطح زیر کشت استان (38 هزار هکتار)به محصولات زراعی اختصاص دارد که سهم بخش محصولات زراعی از تولید 36 درصد بمیزان 520 هزار تن است.

 

نظر شما