استاندار یزد خواستار شد:

استفاده از ظرفیت بخش تعاونی برای ایجاد اشتغال در استان

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۶:۵۳:۱۸
کد خبر: ۸۵۷۷۴۳
استاندار یزد در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاونی استان برای ایجاد اشتغال به ویژه در حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی و کسب و کارهای خانگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد با "محمدجعفر کبیری" معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری یزد دیدار و گفت ‌و گو کرد.

استاندار یزد در این دیدار ‌که "‌عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و "آزاد معلم" مشاور جوان استاندار نیز حضور داشتند، گفت: در استان یزد با توجه به تعیین اولویت‌های جدید برای توسعه استان، ظرفیت های خوبی در بخش تعاون فراهم شده و هر نوع سرمایه‌گذاری در این بخش از سوی وزارت تعاون و سایر بخش‌ها به خوبی جواب می دهد.

"محمدعلی طالبی" ادامه داد: لازم است از ظرفیت‌های بخش تعاون استان برای ایجاد اشتغال، به ویژه در حوزه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، فراهم نمودن شغل برای بانوان و کسب و کارهای خانگی به بهترین نحو استفاده شود.

وی افزود: برای استان یزد که پایین ترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور دارا بوده، ‌زیبنده نیست که شاهد افزایش نرخ بیکاری در سال های اخیر باشیم و توسعه تعاون در استان می‌تواند به حل این مسئله کمک شایسته ای کند و ما نیز در استانداری یزد هر حمایتی که لازم است از بخش تعاون خواهیم داشت.

"طالبی" خاطرنشان کرد: بخش مهم دیگر نیز به فرهنگ سازی در رابطه با تعاون بر می‌گردد و لازم است نگاه تشویقی که در گذشته به این حوزه وجود داشته دوباره احیاء شود.

عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: حوزه فعالیت تعاونی‌ها با فرهنگ‌سازی و آموزش های لازم و صحیح ارتقاء یابد و بتوانیم از این طریق ایجاد اشتغال و ارزش افزوده را در استان افزایش دهیم.‌

 

حمایت از ایجاد مرکز نوآوری و توسعه تعاون در استان یزد

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار استان یزد را برخوردار از تعاونی‌های موفق دانست و گفت: از ایجاد مرکز نوآوری و توسعه تعاون در این استان حمایت می کنیم.

"محمدجعفر کبیری" خاطرنشان کرد: این مراکز با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و به منظور افزایش بهره وری و انتقال تکنولوژی تاسیس می شود.

گفتنی است استان یزد دارای ‌شش هزار تعاونی در حوزه های مختلف می باشد که از این تعداد سه هزار و ۵۷ تعاونی فعال می باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز