فعالیت ۳۶ کارگاه راه سازی در آذربایجان غربی

۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۰۸:۴۵:۲۲
کد خبر: ۱۴۰۴۳۱۹
فعالیت ۳۶ کارگاه راه سازی در آذربایجان غربی
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۳۶ کارگاه راه سازی برای اجرای ۲۰۲ کیلومتر راه در مناطق مختلف استان فعال است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: این اداره با ۳۶ کارگاه راه سازی در استان و با وجود محدودیت‌های مالی احداث اجرا و بهره برداری از ۲۰۲ کیلومتر راه را در در افق عملیاتی سال جاری خود قرار داده است که تاکنون بیش از ۱۰۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و تا پایان فصل کاری سال جاری بقیه نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک‌ هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان متصل می‌کند که ٣٠ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای به طول ۵۴٠ کیلومتر در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود.

وی اظهار کرد: ۱۳۰ کیلومتر از این کریدور بزرگراهی در دست اجرا است و تاکنون ۲هزار میلیارد تومان قیمت روز برای این طرح هزینه شده است.

حمزه لو ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده است.

سیدمحسن حمزه‌لو استان آذربایجان غربی را محل تلاقی چندین بزرگراه حیاتی در کشور عنوان کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در استان به ویژه در پایانه‌های مرزی استان را از کارآمدترین راهکار‌های برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ١٨٩ کیلومتر و شمال آذربایجان‌غربی به طول ۱۱۱ کیلومتر با سرعت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بزرگراه چهاربانده ارومیه به پایانه مرزی سرو به طول ۵۱ کیلومتر آماده افتتاح بوده و در حال حاضر زیر بار ترافیک می‌باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی می‌گوید: احداث بزرگراه ارومیه - سرو از ۲۷ سال پیش آغاز شده است که بیش از نیمی از عملیات اجرایی آن به طول ۲۶ کیلومتر در سه سال گذشته اجرا شده است.

حمزه لو تصریح کرد: برای نخستین بار در استان، یک هزار و ۵۰۰ متر از مسیر پایانی این بزرگراه با مشارکت خیر و با هزینه ۱۵ میلیارد تومان ساخته شده است.

وی با اشاره به وضعیت نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه تاکید کرد: از سال ۱۳۹۹ یعنی در ۲ سال گذشته، حدود ۵۰ میلیارد ریال برای نگهداری این پل عقد قرارداد داشتیم که از این میزان ۳۵ میلیارد ریال تاکنون هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان، گفت: هدف ما ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی برای افراد واجد شرایط در استان آذربایجان‌غربی است.

حمزه‌لو ادامه داد: تاکنون۱۶۰ هزار ثبت نامی در این استان داشتیم که از این بین ۳۲ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی واجد شرایط بوده‌اند.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز