۵۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته با حضور معاون درمان وزارت بهداشت وارد ناوگان اورژانس آذربایجان غربی شد

۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۰۸:۳۱:۵۲
کد خبر: ۶۵۹۸۰۲
۵۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته با حضور معاون درمان وزارت بهداشت وارد ناوگان اورژانس آذربایجان غربی شد
آئین ورود 50 دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان آمبولانس آذربایجان غربی با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام گرفت .

آئین ورود 50 دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان آمبولانس آذربایجان غربی با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام گرفت .

در این مراسم دکتر جان بابایی از افزوده شدن 50 دستگاه آمبولانس به ناوگان خودروهای آمبولانسی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی خبر داد و گفت : از ابتدای طرح تحول نظام سلامت 110 دستگاه آمبولانس جدید به چرخه ارائه خدمات درمانی استان اضافه شده است .

نیاز کشور به 43 هزار تخت بیمارستانی

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای رسیدن به برآورد 1.6 تخت به ازای هر هزار نفر به 43 هزار تخت بیمارستانی دیگر در سطح کشور نیاز است.

قاسم جان بابایی در بازدید از طرح های بهداشتی شهرستان میاندوآب در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت تخت های بیمارستانی اعلام کرد: در کل کشور 120 هزار تخت بیمارستانی وجود دارد.

وی افزود: از تعداد کل تخت های بیمارستانی موجود، 80 هزار تخت مربوط به بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی و بقیه مربوط به بخش خصوصی، تامین اجتماعی و بیمارستان های وابسته به سازمان های دیگر است.

جان بابایی گفت: بر اساس سهمیه بندی تعداد تخت بیمارستانی مورد نیاز 13 هزار تخت برای بخش خصوصی و 30 هزار تخت برای بخش دولتی در نظر گرفته شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد تا برای رفع این نیاز، فضا برای بخش خصوصی بازتر شده و دولت نیز تلاش کند تا از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی به صورت بهینه استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به مراحل پایانی فاز دوم بیمارستان فاطمه (س) میاندوآب گفت: برای تجهیز این بیمارستان ههمه گونه آمادگی از سوی دولت وجود دارد.

به گزارش ایرنا، پنج طرح عمرانی در حوزه سلامت میاندوآب در حال ساخت بوده که فاز دوم بیمارستان فاطمه زهرا(س) یکی از آن هاست که عملیات عمرانی آن از چند سال گذشته راکد مانده بود.

با روی کار آمدن دولت یازدهم و با تخصیص اعتبارات لازم از محل منابع دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، عملیات این طرح از سر گرفته شد.

اکنون 9 اتاق عمل در 2 بیمارستان میاندوآب وجود دارد که با بهره برداری از فاز دوم بیمارستان فاطمه زهرا(س) تعداد اتاق های عمل به 17 اتاق افزایش می یابد.

کلینیک تخصصی بیمارستان فاطمه زهرا(س) نیز در میاندوآب در حال اجراست که تحولی عظیم در حوزه سلامت این شهرستان ایجاد می کند.

با بهره برداری از این طرح، تمام رشته های تخصصی پزشکی در این محل تجمیع می شود تا ضمن بهبود خدمات ارائه شده، زمینه رضایت مندی مردم و بیماران نیز جلب شود.

این کلینیک در فضائی به مساحت یکهزار و 800 متر مربع و با برآورد اعتباری بیش از 35 میلیارد و 220 میلیون ریال در حال ساخت است.

برای اولین بار در جنوب آذربایجان غربی کلینیک ویژه تشخیص بیماران سرطانی در میاندوآب ساخته می شود.

با بهره برداری از این طرح، بیمارانی که از سرطان رنج می برند یا برای درمان به شهرهای دیگر مراجعه می کنند از خدمات درمانی مطلوبی برخوردار خواهند شد.

همچنین احداث و تکمیل بخش آی.سی.یو بیمارستان عباسی میاندوآب از دیگر طرح هایی بود که توسط خیران ساخته و به بهره برداری رسیده است.

16 درمانگاه تخصصی با 400 میلیارد ریال هزینه در آذربایجان غربی آماده افتتاح است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال 533 طرح بهداشتی و درمانی در آذربایجان غربی در دست اجرا بوده است، گفت: از این تعداد 16 درمانگاه تخصصی با 400 میلیارد ریال هزینه در این استان آماده افتتاح است.

به گزارش ایرنا، جواد آقازاده در حاشیه بازدید از اورژانس و بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و درمان، اظهار کرد: یک درمانگاه تخصصی و مرکز پایش سرطان در مهاباد نیز پس از تجهیز آماده بهره برداری است.

وی افزود: در مجموع تاکنون 183 طرح درمانی و بهداشتی در آذربایجان غربی امسال به اتمام رسیده و 220 طرح پیمان سپاری شده است که در مرحله ساخت قرار دارد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت در حدود 3.5 سال گذشته برنامه هایی برای احداث بیمارستان های جدید و توسعه بیمارستانی در تمام شهرستان های استان وجود دارد، گفت: 100 تختخواب برای توسعه بیمارستان مهاباد نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دانشکده پیراپزشکی مهاباد نیز با اعتبار 40 میلیارد ریال در حال اجراست که به نوعی با تکمیل این طرح مجتمع سلامت شهرستان نیز شکل می گیرد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه تنها بیمارستان این شهرستان، قدیمی و فرسوده بوده و جوابگوی ظرفیت و جمعیت این شهر نیست، افزود: قول های مساعدی از طرف معاون وزیر برای توسعه قسمت های اورژانس، ' آی. سی. یو' و 'سی. سی. یو' این بیمارستان گرفته شده است.

جلال محمود زاده افزود: بخش درمانگاه تخصصی و بخش غربالگری سرطان این شهرستان که نیاز به تجهیزات پزشکی دارد با قول مساعد معاون وزیر بهداشت و درمان تا پایان سال تجهیز می شود.

وی همچنین اظهار کرد: سه دستگاه آمبولانس نیز برای مهاباد در نظر گرفته شده است که تا پایان سال به این شهرستان تحویل داده می شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مربوط به تاسیسات و بخش اکسیژن ساز بیمارستان که مورد تاکید معاون درمان وزیر بهداشت و درمان قرار گرفته است، گفت: تامین اعتبار برای بهسازی و تعمیرات قبل از پایان سال انجام می شود.

محمودزاده با اشاره به گلنک زنی بیمارستان تامین اجتماعی توسط وزیر کار و رفاه اجتماعی، پیگیری بیمارستان 350 تختخوابی برای تامین اعتبار در سال 1397 و تعمیر و بازسازی بیمارستان فعلی شهرستان برای ارتقای وضعیت امنیت بهداشتی را از جمله اقدامات و پی گیری های اخیر عنوان کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه عصر روز گذشته پس از سفر به شهرستان های پیرانشهر و نقده، بامداد امروز پنجشنبه از اورژانس و بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد و بخش های مختلف درمانی این شهرستان بازدید کرد و سپس عازم شهرستان میاندوآب شد.

 

بهره برداری از90 مرکز غربالگری سرطان در کشور تا پایان سال جاری

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال 90 مرکز غربالگری سرطان که برخی از آنها نیز به تجهیزات شیمی درمانی مجهز خواهد شد در سطح کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، 'قاسم جان بابایی' در بازدید از اورژانس و بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم ترین معضلات امروز کشور در حوزه سلامت مربوط به بیماری های سرطانی و تامین هزینه آن به شمار می رود.

به گفته وی ثبت بیماری سرطان یکی از اساسی‌ترین کارها در حوزه ثبت بیماری هاست که در سه سال اخیر در وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به تناسب میان درمان های سرپایی و نیازمند بستری در سطح کشور، افزود: حدود 90 درصد مراجعه های مردم به مراکز درمانی و اورژانس به خاطر دریافت خدمات سرپائی است و تنها 10 درصد نیاز به خدمات بستری در اورژانس یا بیمارستان دارند.

وی توسعه مراکز اورژانس کشور را از اولویت های وزارت بهداشت خواند و اظهار کرد: 180 مرکز اورژانسی در کشور در حال احداث بوده که حدود 120 مرکز از این تعداد در مرحله تکمیل و بهره برداری تا پایان سال جاری است.

جان بابایی همچنین با بیان اینکه آذربایجان غربی از استان های محروم کشور است، گفت: درصد اشغال تخت های بیمارستانی و فرسودگی آنها نیاز به ساخت بیمارستان جدید را در برخی از شهرستان های این استان از جمله مهاباد ضروری کرده است و در این خصوص اقدامات مناسب صورت می گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بیمارستان مهاباد، گفت: اگرچه این بیمارستان فرسوده بوده اما با اجرای طرح هتلینگ، ظاهر بهتری پیدا کرده و بخش های زایمان فیزیولوژیکی و 'ال.دی.آر' نیز در آن راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: مرکز غربالگری سرطان و کلینیک ویژه مهاباد نیز که جزو تعهدات وزارتخانه بوده از محل اعتبارات طرح تحول سلامت آماده بهره برداری است و تا پایان سال تجهیز می شود.

جان بابایی گفت: توسعه اورژانس بیمارستان مهاباد نیز در 2 مرحله انجام شده که مرحله اول آن به بهره برداری رسیده است و مرحله دوم نیز به زودی به پایان می رسد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی بخش درمان در مهاباد فرسودگی تنها بیمارستان این شهرستان است، افزود: وزارت بهداشت موضوع بیمارستان جایگزین را پیگیری می کند.

وی یادآور شد: تعدادی از بیماران به دلیل پر بودن ظرفیت تخت بیمارستان در فهرست انتظار قرار می گیرند و بر این اساس وزارتخانه به دنبال ساخت بیمارستان بر اساس نیاز شهرستان با 250 تا 300 تخت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز