رونمایی از سامانه مهر مدرسه با حضور وزیر آموزش و پرورش

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۱۲:۵۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۰۲۰۹۲
رونمایی از سامانه مهر مدرسه با حضور وزیر آموزش و پرورش
با حضور وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان جامعه خیرین مدرسه ساز سامانه مهر مدرسه با هدف جلب مشارکت های مردمی برای انجام مدرسه سازی افتتاح شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی با خیر مقدم به خیرین مدرسه ساز که در این آیین شرکت کرده بودند، گفت: یکی از جلساتی که  شور زیادی برای شرکت در آن دارم، جلسات با نمایندگان خیرین مدرسه ساز است و امیدوارم این شور مدرسه سازی در کشور بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز ما به خیرین فقط بابت مدرسه سازی نیست، گفت: مامور هستیم به جامعه بیاموزیم که چگونه عزتمند و شرافتمند زندگی کنند و روی پای خود بایستند و برای اینکه این اتفاق بیافتد باید احساس مسئولیت و حضور در اجتماع شکل بگیرد لذاخیرین با کارهای خود چنین شرایطی را فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه خیرین باعث افزایش سرمایه‌های اجتماعی جامعه می‌شوند، اظهار کرد: امروز فرصتی مهیا شده است تا همه جامعه ایران با سرمایه‌های خرد خود بتوانند در مدرسه سازی شرکت کنند بنابراین منجر به افزایش احساس مسئولیت نسبت به جامعه و شکل گیری سرمایه اجتماعی شود و این مهم نیست که هرفرد چقدر کمک می‌کند اینکه همه افراد کمک کنند، مهم است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وحدت نظری و برایند تجربی در دنیا داریم که اتفاق سازنده و موثر در کشور فقط از مسیر آموزش و پرورش می‌گذارد، گفت: کسانی که در مدرسه سازی مشارکت می‌کنند برای ساختن آینده ایران دارند تلاش می‌کنند.

سامانه مهر مدرسه به آدرس اینترنتی khayerin.dres.ir  در سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آماده شده است. این سامانه بر اساس چارچوب مشارکت هرچه بیشتر خانواده‌ها در امر مدرسه سازی و بر اساس آموزه‌های سند تحول طراحی شده است و به جلب مشارکت بیشتر مردم در امر مدرسه سازی منجر می‌شود.

از طریق این سامانه خیرین می‌توانند پروژه‌های مدرسه سازی که در آن مشارکت کرده‌اند، پیشرفت پروژه‌ها را مشاهده کنند، به اهدای زمین اقدام کرده و یا با مشاهده پروژه‌های در حال کار مدرسه سازی در هر پروژه‌ای که تمایل دارند، مشارکت کنند.

شایان ذکر است در این مراسم نمایندگانی از اعضای خیرین مدرسه ساز، جامعه مهر گیتی، جمعیت امام علی و انجمن خیرین حامی، جامعه یاوری فرهنگی، نیک گامان جمشید و سایر خیرین حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز