دکتر سلیمی:

ضرورت تدوین چهارچوب‌های منشور اخلاقی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۴:۴۲:۴۳
کد خبر: ۷۶۸۷۰۲
ضرورت تدوین چهارچوب‌های منشور اخلاقی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی
دکتر داریوش سلیمی، مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت علوم، در نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت‌های بدوی و تجدید نظر رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور، بر ضرورت تدوین چهارچوب‌های منشور اخلاقی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای استادان و دانشجویان تأکید کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر سلیمی در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «در زمینه تبلیغ دین، مؤثرترین وسیله‌ای که می‌تواند دانشجو را دینی و علاقه‌مند به مبانی دینی بار بیاورد، همین نکته‌ها و اشاره‌ها و کلمه‌هایی است که یک استاد می‌تواند در کلاس با شاگردان خود در میان بگذارد؛ اشاره‌ای از یک استاد، گاهی اوقات تأثیرات عمیقی در دل می‌گذارد»، اظهار داشت: کلام استادان می‌تواند نوع تفکر و رفتار دانشجو را متحول کند.

وی، بحث پیشگیری از تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را بسیار مهم توصیف و تأکید کرد: با توجه به جایگاه استادان ضروری است بحث پیشگیری را مدنظر قرار دهیم؛ ارزش استادان می‌طلبد که تخلف اصلاً بروز نکند و برخی از تخلفات، مواردی است که بر اساس غفلت و کم‌توجهی به وجود می‌آید.

به گفته وی هدایت و ارائه مشاوره، عدالت در رفتار، استفاده از روان‌شناسان و تدوین چهارچوب‌های منشور اخلاقی در دانشگاه برای استادان و دانشجویان در راستای پیشگیری از هرگونه تخلف در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور بسیار مؤثر است.

همچنین در پایان این نشست یک روزه، کارگاه آموزشی «آشنایی با فرآیند رسیدگی به تخلفات انتظامی و نحوه انشاء و صدور رأی» نیز برای شرکت‌کنندگان برگزار شد.

 

نظر شما