تلاش برای افزایش حقوق فرهنگیان سراسر کشور

۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۲۲:۵۹:۳۱
کد خبر: ۱۰۷۴۱۵۴
تلاش برای افزایش حقوق فرهنگیان سراسر کشور
رئیس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر تحقق توسعه و سازندگی کشور با سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت بیان کرد توسعه و سازندگی کشور مرهون نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسین خنیفر، رییس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به جمعیت 930 هزار نفری معلمان نجیب کشور، از میزان حقوق دریافتی این قشر فرهنگی سخن گفت و افزود: انصافا نجابت معلم درسی بزرگ برای جامعه است. چرا که با حقوق متعارف دریافتی در صدد اداره خانواده و توجه و تمرکز بیش از پیش بر تحقق اهداف آموزشی و پرورشی کشور است.

اوتلاش و اقدام موثر وزیر آموزش و پرورش، برای افزایش حقوق فرهنگیان سراسر کشور با اجرای طرح رتبه بندی را حرکتی ستودنی اعلام کرد و گفت: با پایه گذاری اقدامات اولیه این طرح طی سنوات گذشته و پیگیری و اقدامات موثر حاجی میرزایی، شاهد افزایش حقوق فرهنگیان و معلمان عزیز بودیم.

خنیفر حرکت و اقدامات صورت گرفته در راستای ترمیم حقوق معلمان را مهم خواند و افزود: اقدامات اخیر به ترمیم حقوق معلمی کمک شایان توجهی کرد.

او تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا، تحریم ها و محدودیت های اعمال شده نمی توان از میزان تورم و مشکلات حاکم بر کشور غافل بود.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به نفت خیز بودن کشور و اثرگذار بودن این منبع درآمدی در ترمیم معیشت عموم، خصوصا فرهنگیان خاطر نشان کرد: ایران کشوری نفت پایه است و بسیاری از مخارج کارمندی و اداری از معبر نفت گذر می کند. بنابراین آموزش و پرورش هم از این امر مستثنی نیست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر نقش موثر معلم در خصوص تضمین کیفیت نظام آموزشی کشور اظهار کرد: با توجه به این نکته مهم و کلیدی، معلم نمی تواند نسبت به انجام خیلی کارها اقدام نماید. چرا که بسیاری از معلمان ما به سختی کار دوم و یا سوم انجام می دهند.

خنیفر، در پایان توسعه و سازندگی کشور را مرهون نظام تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: هرچه قدر برای نظام تعلیم و تربیت هزینه شود، جای دوری نمی‌رود و صد درصد سرمایه ‌گذاری است. آن هم سرمایه ‌گذاری برای سال‌های آتی است.

 

نظر شما