فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا:

۷۳ درصد مبتلایان به کرونا قرنطینه را نقض کرده اند/ ارسال ۵۰ هزار پیامک جریمه/استفاده از اتوبوس های نیروهای مسلح برای خلوت شدن حمل و نقل عمومی/ ترخیص واگن های مترو از گمرک؛ به زودی

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۲۱:۵۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۹۵۱۱۴
۷۳ درصد مبتلایان به کرونا قرنطینه را نقض کرده اند/ ارسال ۵۰ هزار پیامک جریمه/استفاده از  اتوبوس های نیروهای مسلح  برای خلوت شدن حمل و نقل عمومی/ ترخیص واگن های مترو از گمرک؛ به زودی
وزیر کشور با حضور در برنامه تلویزیونی از ارسال 50 هزار پیامک جریمه تخطی از قوانین تردد خبر داد و گفت: حدود 73 درصد مبتلایان به کرونا قرنطینه را نقض کرده اند و 15200 از این افراد مبتلا سفر کرده اند که باید این ترددها کنترل شود از این رو پیامک ارسال شده است و از این افراد خواسته ایم که به محل سکونت خود بازگردند.

به گزارش برنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امشب با حضور در برنامه شبکه خبر سیما گفت: بواسطه اجرای طرح محدودیت های کرونایی اتفاقات خوبی در کشور افتاد. 15 دستگاه اجرایی پای کار آمده و به خوبی هماهنگ شدند. مسیر و هدف مشخص شده است و نتایج آن کم کم مشاهده می شود. دستگاه ها گزارشات خود را ارائه کرده اند و طبق گزارشات اقدامات انجام شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا افزود: بسیاری از شهرهای قرمز به سمت نارنجی شدن در حال حرکت هستند. 160 شهر قرمز پیش از طرح وجود داشت که آمار آن ها کم شده است. امروز آمار جان باختگان استان بوشهر پس از محدودیت ها به صفر رسیده است.

وزیر کشور تاکید کرد: ما بر این باور بودیم که محدودیت های ساعت 9 شب توسط 60 درصد مردم رعایت می شود اما این آمار به 80 درصد رسید. ارسال 50 هزار پیامک برای افرادی که قوانین منع تردد ساعت 21 را رعایت نکردند، تا این لحظه ارسال شده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: افراد مبتلا باید رعایت کرده و از حضور در اجتماعات خودداری کنند. در حال حاضر روزانه 40 هزار تست گرفته می شود و به زودی این رقم به 90 هزار خواهد رسید. مردم باید از حضور در مناطق پرتردد و شلوغ خودداری کنند و با کمک آن ها اقدامات موثرتر خواهد بود.

وزیر کشور تصریح کرد: استانداران طبق آمارها اعلام می کنند که وضعیت در حال بهتر شدن است و باید منتظر ماند و در انتهای طرح، نتیجه را جویا شد.

او با اشاره به ترافیک روز در شهرها افزود: این ترافیک بیشتر به علت حضور کارمندان ادارات بود که اجازه داده شد میزان حضور کارمندان به زیر یک سوم برسد. برای خلوت تر شدن حمل و نقل عمومی از ناوگان و اتوبوس های نیروهای مسلح نیز استفاده خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا تاکید کرد: با تعداد زیادی از افراد مبتلا به کرونا مواجه بودیم که قصد سفر داشتند . این افراد توسط سیستم های الکترونیکی و با همکاری وزارت ارتباطات از سفر منع شدند. مقرر شد تا در ادارات از افراد کارت ملی بخواهند تا اگر مبتلا به کرونا هستند به سمت قرنطینه و منزل هدایت شوند.

وزیر کشور گفت: بنا بر تعطیلی ادارات نیست و اختیار تعطیلی به ادارات سپرده شده است. هر دستگاهی که تعطیل می شود باید اطلاع رسانی کند تا ارباب رجوع به آن ها مراجعه نکند. شناور کردن ساعت کار ادارات پس از محدودیت های دو هفته ای نیز به صورت اختیاری به مدیران واگذار شده است.

او با اشاره به اینکه 12819 واحد صنفی در این مدت به علت تخلف در سراسر کشور پلمب شده اند، افزود:جلسات بالای 15 نفر در ادارات نباید شکل گیرد و هر اداره ای رعایت نکند تذکر داده می شود و با آن ها برخورد خواهد شد. یک اداره سبد کالا توزیع می کرد و باعث تجمع کارکنان شده بود که به آن ها تذکر دادیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: به مجلس نوشته شده است که نباید جلسات آن ها برگزار شود اما آن ها استدلالشان این بود که تهویه مجلس خوب است و فضای بزرگی دارد و مشکلی پیش نخواهد آمد. البته بهتر بود جلسات مجلس برگزار نمی شد اما آن ها نیز استدلال های خود را داشتند.

او افزود: تامین اعتبار 100 هزار تومان برای هر نفر امروز در جلسه مطرح شد و مقرر شد تا وام یک میلیون تومانی نیز پرداخت شود. هدف ما باید کنترل و مدیریت ویروس است. میزبان این ویروس مبتلایان هستند. ما باید میزبان را سریعا شناسایی، قرنطینه و درمان کنیم.

وزیر کشور ضمن تشکر از وزارت ارتباطات اظهار کرد: وزارت ارتباطات کمک کرد تا منع تردد این افراد جدی تر صورت گیرد. 73 درصد مبتلایان به کرونا قرنطینه را نقض کرده اند. 15200 از این افراد مبتلا سفر کرده اند و حتی بیماری نیز داشته ایم که به 16 استان سفر کرده است. باید این ترددها کنترل شود. برای این افراد پیامک ارسال شده است و از این افراد خواسته ایم که به محل سکونت خود بازگردند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: پس از موج اول کرونا کوتاهی هایی صورت گرفت و برخی تصور کردند که با کاهش آمار مرگ و میر این بیماری تمام شده است و با برگزاری مراسمات مختلف منجر شدند تا موج های بعدی این بیماری نیز از راه برسد. اگر ویروس کنترل شود و افراد مبتلا شناسایی و قرنطینه شوند دیگر نیاز به تعطیلی گسترده نیست. ما خبر نداریم این بیماری تا چه زمانی ادامه پیدا می کند و باید به گونه ای رفتار شود که این ویروس تحت کنترل باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا افزود: 60 درصد شهرهای قرمز امروز به سمت بهبود اوضاع می روند. استان خراسان جنوبی برای نمونه نسبت به آمار روزانه 17 جان باخته به عدد 6 رسیده است و سایر استان ها نیز روند خوبی دارند.

او گفت: طرح شهید سلیمانی نیز همچنان ادامه دارد. در بسیاری از محلات به مردم اطلاع رسانی شده است و بسیج به عنوان نیروی کمکی وزارت بهداشت وارد عمل شده است و در این راستا از 20 هزار نیروی داوطلب هلال احمر نیز کمک گرفته شده است.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت واگن های مترو تصریح کرد: واگن های مترو نیز که در گمرک معطل مانده است مقرر شده هر چه سریعتر ترخیص شده و در اختیار حمل و نقل شهری قرار گیردتا از بار تجمع در مترو کاسته شود.

رحمانی فضلی طی درخواستی از مردم گفت: ما از مردم تقاضا داریم که اگر علائمی داشتند سریعا تست کرونا بدهند. مقرر شده است میزان تولید کیت تست سریع کرونا در کشور به عدد 100 هزار برسد.

//انتهای پیام: 7

نظر شما