در صحن شورای شهر تهران مطرح شد

انتقاد تند شورای شهری‌ها به استاندار تهران/ عدم تعطیلی پایتخت بازی با جان شهروندان بود!

۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۱۰:۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۷۰۴۶
انتقاد تند شورای شهری‌ها به استاندار تهران/ عدم تعطیلی پایتخت بازی با جان شهروندان بود!
امروز در صحن شورای شهر تهران صحبت‌های اعضای شورای شهر بر محور آلودگی شهر می‌چرخید و هر یک از اعضای شورای شهر واکنش‌های مختلفی را نسبت به وضعیت بحرانی پایتخت داشتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صبح امروز پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران به ریاست پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران برگزار شد.

با توجه به آلودگی چند روز اخیر شهر تهران، صحبت‌های اعضای شورای شهر بر محور آلودگی شهر می‌چرخید و هر یک از اعضای شورای شهر واکنش‌های مختلفی را نسبت به وضعیت بحرانی پایتخت داشتند.

میرزایی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در صحن شورای شهر حاضر شد و درباره میزان آلاینده هوا طی دو روز گذشته توضیحاتی را ارائه داد.

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفت: باتوجه به اینکه در این چند روز هجمه‌های زیادی علیه شهرداری و شورای شهر وارد شده بود و شهرداری را مقصر آلودگی می‌دانستند، بهتر بود امروز شهردار تهران و یا معاون حمل و نقل شهرداری در شورا حاضر شوند و هجمه‌هایی که علیه شهرداری وارد شده بود را پاسخ دهند.

سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران، بیان کرد: استانداری تهران براساس مصوبه دولت باید تهران را تعطیل اعلام می‌کرد، چرا از مصوبه خود دولت چشم پوشی کردند و با جان مردم بازی کردند؟ باید مسئولانی از استانداری تهران و سازمان حفاظت محیط زیست در صحن شورای شهر حاضر شوند و پاسخ دهند.

سید احمدعلوی دیگر عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ما نمی توانیم از حقوق مردم کوتاه بیاییم. مواد درشت و ۱۰ میکرون آسیب زیادی به انسان وارد می کند اما دوستان به سادگی از آن گذشتند و گفتند قرار است باد بیاید. واقعا در آن جلسه کسی نگفت باد قرار است بعد از ظهر و زمانی که مدارس و ادارات به فعالیت خود خاتمه داده اند بوزد؟ هیچ کجا را تعطیل نکردند بعد میگویند مردم اگر کار ندارند بیرون نیایند، وقتی همه جا باز است مگر می شود که کسی کار نداشته باشد؟

حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران نیز گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم نسبت به این موضوع ورود کند چراکه ترک فعل روی داده است. نمی‌شود با جان شهروندان بازی کنیم و برخوردی نیز نشود، قوه قضائیه بررسی کند اگر ترک فعلی روی داده برخورد لازم انجام شود.

علاوه بر این پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران و سوده نجفی عضو شورای شهر تهران در ابتدای جلسه شورا به آلودگی هوای تهران اشاره کردند و سوده نجفی گفت: آلودگی هوای تهران باید در مرحله‌ای قرار می‌گرفت تا استانداری تهران تهران تعطیل می‌کرد؟

گفتنی است؛ روز جمعه ۱۹ فرودین ماه، هوای تهران در وضعیت خطرناک قرار گرفته بود و شاخص آلودگی هوا تا عدد ۵۰۰ رسید که عامل این آلودگی ریزگردهایی که از کشور عراق و عربستان وارد کشور شده اعلام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز