تاکید وزارت بهداشت بر الزامی شدن تزریق دوز چهارم واکسن کرونا

۱۴۰۱/۰۳/۰۶ - ۱۴:۲۷:۱۳
کد خبر: ۱۳۳۳۴۸۰
تاکید وزارت بهداشت بر الزامی شدن تزریق دوز چهارم واکسن کرونا
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی از احتمال تزریق دوز چهارم واکسن کرونا در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در این روزها که بیماری کرونا در کمترین سطح شیوع قرار دارد و در ماه های اخیر شاهد کاهش چشمگیرتلفات و مبتلایان بوده ایم، به گفته پزشکان بهترین زمان برای تزریق واکسن است چراکه باعث ایجاد بیشترین سطح ایمنی در بدن می شود، با این اقدام شاهد افزایش سطح ایمنی مردم در مقابل ویروس کرونا خواهیم بود.

دوز سوم برای عموم مردم برای افراد دارای بیماری‌های خاص، یک دوره طلایی است همچنین باتوجه به افزایش تعداد مبتلایان در سایر کشورهای جهان این امکان در ایران هم وجود دارد پس کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند برای جلوگیری از بیماری شدید حتما از این دوران طلایی استفاده کنند.

کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته به تازگی با موج جدید کرونا روبه‌رو شده‌اند، از احتمال تزریق دز چهارم کرونا در ایران خبر داد.

 معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی گفت: امروزه بحث ایمنی‌زایی توسط واکسیناسیون یک امر مهم در تمام جوامع و کشورها است.

وی افزود: یکی از راه‌های ارتقای سلامت جامعه مخصوصا کودکان بحث پوشش دهی واکسیناسیون است ما باید بتوانیم ایمنی جامعه را به بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد برسانیم.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: استمرار واکسیناسیون کودکان حتما باید در مراکز درمانی کشور انجام شود.

حیدری گفت: وزارت بهداشت آن طور که انتظار داشت مردم از نوبت سوم استقبال نکردند و در حال حاضر نزدیک به ۲۶ میلیون نفر برای دریافت نوبت سوم مراجعه نکرده اند.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که در حال حاضر کرونا در ایران کاهش یافته بحث واکسیناسیون است اما اگر این موضوع تداوم نداشته باشد، ممکن است این ایمنی به مرور زمان افت پیدا کند، زیرا کشورهای توسعه‌یافته به تازگی با یک موج جدید روبه‌رو شده‌اند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت یادآور شد: گروه‌های پرخطر بالای ۷۰ سال و بیماران خاص حتما برای نوبت چهارم واکسن کرونا اقدام کنند.

حیدری گفت: براساس بررسی‌های کمیته علمی علاوه بر دریافت دز ۴ واکسن کرونا برای گروه‌های اعلام شده سایر افراد جامعه نیز احتمالا باید یک نوبت واکسیناسیون در آینده نزدیک را دریافت کنند تا بتوانیم شرایط کشور را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: همچنان وزارت بهداشت توصیه می‌کنند افراد جامعه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک مخصوصا در محیط‌های سر بسته را جدی بگیرند و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند خودمراقبتی کرده و از تجمع‌ها دوری کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پرونده ویژه