تازه ترین آمار از ورود و خروج حجاج کشورهای اسلامی به شهر پیامبر(ص)

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۳:۴۳:۱۱
کد خبر: ۱۳۴۴۶۷۱
تازه ترین آمار از ورود و خروج حجاج کشورهای اسلامی به شهر پیامبر(ص)
با نزدیک شدن به ایام حج تمتع سال جاری، همچنان ورود حجاج از کشورهای مختلف جهان به عربستان سعودی از طریق فرودگاه های مدینه منوره و جده و حتی به شکل محدودتر از برخی مرزهای زمینی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ وزارت حج و عمره عربستان سعودی با انتشار آماری در خصوص تعداد زائران ورودی به مدینه منوره به منظور زیارت از مسجد نبوی و حرم مطهر رسول الله (ص)، اعلام کرد که تا ساعات پایانی دوشنبه شب تعداد 299 هزار و 911 زائر از کشورهای مختلف جهان وارد مدینه منوره شده اند.

خبرگزاری ملی عربستان (واس) با اعلام این خبر افزود: بنابر آمار وزارت حج و عمره، از این تعداد 241 هزار و 859 نفر از طریق فرودگاه بین المللی محمد بن عبدالعزیز مدینه وارد شده اند.

بر اساس این گزارش آماری، زائران از کشورهای بنگلادش، نیجریه، هند، پاکستان و سپس جمهوری اسلامی ایران، تا کنون به ترتیب در رتبه های اول تا پنجم ورود به مدینه منوره را به خود اختصاص داده اند.

همچنین تا لحظه انتشار این گزارش، تعداد 205 هزار و 49 زائر ، مدینه منوره را طی روزهای اخیر به مقصد مکه مکرمه به منظور انجام مقدمات لازم برای ادای مناسک حج ترک کرده اند.

شایان ذکر است بر اساس شرایط تعیین شده از سوی عربستان سعودی، حج امسال به سبب جلوگیری از شیوع کرونا با ظرفیت حدود یک میلیون نفری انجام می پذیرد که این میزان کمتر از پنجاه درصد ظرفیت حجاج در سال های عادی است.

گفتنی است در موسم حج تمتع امسال 39 هزار و 600 نفر از حجاج ایرانی در سرزمین وحی حضور می یابند که تاکنون نزدیک به 31 هزار نفر زائر ایرانی از فرودگاههای مدینه و جده وارد شده اند و مابقی نیز تا بامداد سیزدهم تیرماه وارد می شوند.

 

انتهای پیام/

نظر شما