تولید واکسن و کیت های تشخیصی باهمکاری پژوهشگاه ژنتیک و انستیتو پاستور

۱۴۰۱/۰۶/۰۴ - ۱۲:۵۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۸۷۲۸
نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و انستیتو پاستور با حضور دکتر جواد محمدی سرپرست پژوهشگاه ژنتیک و دکتر رحیم سروری رئیس انستیتو پاستور و معاونین آنها در پژوهشگاه ژنتیک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در ابتدای جلسه، محمدی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست بین دو مرکز علمی اظهار کرد: یکی از اهداف ما در تعامل با سایر مراکز علمی، هم افزایی در تخصص ها و توانمندی های علمی و حل مسائل ملی و مشکلات کشور است، به همین دلیل اینگونه مسائل را در اولویت فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی پژوهشگاه و همکارانمان قرار داده ایم.

محمدی بااشاره به تفاهم نامه های قبلی افزود؛ همکاری های هدفمند علمی را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، ستاد توسعه زیست فناوری، ستاد سلول های بنیادی،دانشگاه های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی در راستای مطالعه، تشخیص و درمان ناباروری، سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی داریم.

سپس سروری رئیس انستیتو‌پاستور ضمن ابراز خوشحالی از حضور دراین نشست گفت:همکاری این دو مرکز علمی بیش از دو دهه قدمت دارد و نشست کنونی نیز قطعا در جهت انسجام و همکاری بیش از پیش برای این دو مجموعه برگزار شده است.

وی افزود: این همکاری و هم افزایی علمی بین پژوهشگاه ژنتیک و انستیتو پاستور در شرایط بحرانی بسیار تاثیرگذار بوده است، کما اینکه همکاری این دو مرکز در دوران کرونا در تشخیص بیماری کووید برای کمک به سیستم درمانی بسیار ثمر بخش بوده است.

در ادامه این نشست، تفاهم نامه علمی و پژوهشی با مفاد اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک،توسعه همکاری های علمی مشترک با برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، بهره مندی از امکانات طرفین و توسعه دانش فنی و انتقال فناوری، بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و انستیتو پاستور به امضای روسای دو مرکز رسید.

لازم به توضیح است زمینه های همکاری دومرکز علمی شامل تولید واکسن، کیت های تشخیصی و بخش های مختلف تخصصی زیست فناوری از جمله  کشاورزی، پزشکی طیور و میکروارگانیسم مهندسی بافت خواهد بود.

پایان بخش این برنامه، بازدید رئیس و مدیران انستیتو پاستور از دستاوردهای پژوهشگاه ژنتیک بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز