دسترسی‌های بزرگراهی در همه تهران ایجاد می‌شود/ افتتاح ۴۰ پروژه از بهمن تا عید نوروز

۱۴۰۱/۰۶/۰۵ - ۰۹:۵۳:۰۷
کد خبر: ۱۳۶۹۰۳۰
دسترسی‌های بزرگراهی در همه تهران ایجاد می‌شود/  افتتاح ۴۰ پروژه از بهمن تا عید نوروز
شهردار تهران از افتتاح بزرگراه شوشتری در شرق تهران در نیمه اول سال آینده خبرداد.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ پروژه بزرگراه یادگار امام (ره) تنها محور در غرب تهران با مسافت 17 کیلومتر است که شمال و جنوب را به یکدیگر وصل می کند و از تقاطع چمران تا میدان جی ادامه دارد که به سبب  وجود پادگان جی، سوله‌های وزارت آموزش و پرورش تکمیل این بزرگراه متوقف شده بود.

همچنین ادامه این بزرگراه در شاخه غربی از پادگان جی ادامه پیدا کرده به میدان فتح می‌رسد و با تداوم آن از بزرگراه فتح به بلوار بهار در نهایت به بزرگراه شهید بروجردی متصل می‌شود.

آیین کلنگ‌ زنی پروژه تکمیل بزرگراه یادگار امام (ره) امروز با حضور زاکانی شهردار تهران و برخی از اعضای شورای ششم پایتخت آغاز شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم اشاره به شنبه‌های امید و افتخار گفت: هفته گذشته اعلام کردم که با تلاش‌های شبانه روزی همکارانم تا ۱۲ بهمن ماه افتتاح‌های در عرض و طول پروژه‌های شهری و ملی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از ۱۳ بهمن ماه تا عید نوروز به مناسبت سالروز ورود امام به میهن بیش از ۴۰ پروژه را هر روز افتتاح خواهیم کرد و جدول این پروژه‌ها استخراج شده است.

زاکانی تصریح کرد: انشاالله خبرهای خوشی را برای شهروندان خود خواهیم داشت.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح پروژه ادامه یادگار امام گفت: آغاز این کار از میدان جی آغاز می‌شود و تا بلوار بهار و میدان شهید بروجردی ادامه دارد

وی ادامه داد: در بدو ورود به مدیریت شهری با معضل رهاشدگی پروژه‌ها مواجه بودیم اما امسال ۳ تقاطع را به بهره برداری رساندیم و ۱۸ تقاطع دیگر نیز امسال بازگشایی خواهد شد.

زاکانی با اشاره به پروژه شهید بروجردی گفت: این پروژه بیش از ۱۴ کیلومتر بزرگراه است و علی رغم اینکه نیازمند دقت بسیار بود اما با تلاش مضاعف این امکان ایجاد شد تا این پروژه در پاییز به بهره برداری برسد.

شهردار تهران گفت: ادامه پروژه بروجردی به همین پروژه یادگار امام می‌رسد و خوشبختانه با همکاری با وزارت دفاع تفاهم‌ها به سرانجام رسید و امروز عملیات ادامه یادگار امام آغاز شد. امیدواریم بتوانیم برای غرب تهران دسترسی‌های بهتری ایجاد کنیم.

وی با اشاره به پروژه شهید شوشتری گفت: این پروژه ۵ و نیم درصد بار شرقی ترافیک شرق و ۱ و نیم درصد ترافیک تهران را کاهش می‌دهد و ماه گذشته فاز اول این پروژه انجام شد و انشاالله در نیمه اول سال آینده حدود ۹ و نیم کیلومتر بزرگراه در شرق تهران افتتاح می‌شود.

زاکانی اظهار کرد: بنا داریم در اتوبان شهید شوشتری قطعه‌ای از آزاد راه ایجاد شود و مکاتبات این کار انجام شده و هفته گذشته دستور وزیر راه را دریافت کردم.

شهردار تهران درباره پروژه شهید متوسلیان گفت: این پروژه تونلی دو طبقه است که از انتهای شهید صیاد تا اتوبان آزادگان فضایی را ایجاد می‌کند اما از آنجایی که انجام این کار بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد مدیریت شهری سابق به دنبال آن نرفته است.

آغاز تکمیل پروژه بزرگراه یادگار امام (ره) در دومین شنبه امید و افتخار

 

وی ادامه داد: بر همین اساس پروژه شهید متوسلیان را در غالب پروژه‌های مشارکتی تعریف کردیم و ۳ ایده برتر انتخاب شدند در یک مدت ۴ ساله این پروژه بزرگ به سرانجام خواهد رسید.

زاکانی درباره پروژه رینگ شمالی تهران تصریح کرد: این پروژه رینگ شمالی تهران را نجات می‌دهد و به دنبال این است تا بار ترافیکی شهید همت را کاهش دهد و مترو پردیس را به کرج متصل کند و البته این پروژه را به کمک مشارکت خارجی انجام می‌شود مذاکرات اولیه با چین صورت گرفته است.

شهردار تهران گفت: پروژه‌های بزرگ را در تهران آغاز کرده‌ایم اما عمده تلاش خود را در حوزه حمل و نقل عمومی شامل اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو انجام می‌دهیم.

زاکانی ادامه داد: هرچه تعداد اتوبان‌ها را هم افزایش دهیم اما بازهم ترافیک و آلودگی باقی خواهد ماند اما سرمایه گذاری ویژه شهرداری تهران در حوزه مترو است تا بتوانیم در بستر زیرساخت‌های ریلی مشکلات تهران را جا کنیم و امیدوارم تا عید ۱۲ ایستگاه مترو را افتتاح کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما