باید ترفندهای قاچاقچیان را در ترویج شیوع اعتیاد بر هم بزنیم

۱۴۰۱/۰۶/۰۹ - ۱۶:۵۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۷۱۳۲۷
باید ترفندهای قاچاقچیان را در ترویج شیوع اعتیاد بر هم بزنیم
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: تعامل مستمر قضایی و اجرایی می‌تواند ترفندهای قاچاقچیان را در ترویج بروز و شیوع اعتیاد و قاچاق موادمخدر بر هم بزند.

به گزارش خبرگزاری برنا، در راستای بررسی روند قضایی مبارزه با موادمخدر و روان‌گردان‌ها نشست تخصصی بین رئیس دیوان عالی کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

اسکندر مومنی در این نشست تخصصی از اهتمام دستگاه قضایی در مبارزه همه جانبه با مواد مخدر بر اساس رشد در شاخص‌های ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و تلاش دیوان عالی کشور در ایجاد رویه و وحدت رویه در اجرای سیاست های جنایی و قضایی مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه تعامل مستمر قضایی و اجرایی می‌تواند ترفندهای قاچاقچیان را در ترویج بروز و شیوع اعتیاد و قاچاق موادمخدر بر هم بزند، خواستار ارتقای ساختاری در نظارت دیوان عالی کشور که برابر اصل ۱۶۱ قانون اساسی، بالاترین مرجع قضایی کشور محسوب می‌شود، برای برخورد متناسب با سطح تهدید در موضوع موادمخدر شد.

همچنین حضرت آیت الله مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: در حال حاضر دیوان عالی کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر از عالی‌ترین سطح هماهنگی و تعامل در برخورد با پدیده شوم اعتیاد و قاچاق مواد مخدر و روان گردان‌ها می‌باشند.

وی در ادامه؛ برای حفظ و ارتقاء وضعیت موجود دستوراتی را صادر کرد که گسترش حوزه نظارتی و ایجاد کارگروه مبارزه با موادمخدر در دیوان عالی کشور، آموزش قضات و عوامل اجرایی بر اساس سیاست‌های جنایی مبارزه با موادمخدر مورد نظر دیوان عالی کشور، پیگیری اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر و لزوم تسریع در آن برای از بین بردن زمینه‌های سوء استفاده قاچاقچیان و همچنین رصد پرونده‌های مهم از ابتدای تشکیل، از جمله این دستورات بود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز