انتظارها به پایان رسید/ برداشت حصار مقابل کاروانسرای شاه‌عباسی پس از ۴ دهه

۱۴۰۱/۰۶/۲۲ - ۰۹:۵۶:۰۲
کد خبر: ۱۳۷۶۷۲۲
انتظارها به پایان رسید/ برداشت حصار مقابل کاروانسرای شاه‌عباسی پس از ۴ دهه
حصار مقابل کاروانسرای شاه‌عباسی پس از 4 دهه برداشته شد تا برای بازدید مردم در نوروز آماده شود.

به‌گزارش خبرگزاری برنا، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از مطالبات شهروندان سمنانی، تعیین تکلیف کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان بود، گفت: این مهم، مورد مطالبه و تأکید آیت‌الله رئیسی بود که با وفاق و همدلی مسئولان و مردم محقق شد.

وی با قدردانی از رئیس‌جمهوری، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزیر دادگستری، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، مسئولان استانی، شهرداری و شورای شهر، سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد و اصحاب رسانه، ابراز امیدواری کرد: کاروانسرای سمنان در ایام نوروز برای بهره‌برداری گردشگران آماده شود.

استاندار سمنان با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان برای تبدیل استان به مقصد سفر، گفت: در طول مسیر استان، بیش از ٣٠ کاروانسرا، ۴٠ روستای هدف گردشگری، ۲ شهر نمونه گردشگری و بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای جذب گردشگر استفاده کرد.

هاشمی استفاده از ظرفیت گردشگری به‌ ویژه مشاغل روستایی را در اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی استان مؤثر دانست و افزود: در حال حاضر بیش از ١١٠ بوم‌گردی در استان‌ وجود دارد و افزایش تعداد بوم‌گردی‌ها نقش مؤثری در رشد گردشگری دارد.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان هستیم، گفت: ماندگاری مسافران زمینه‌ساز رشد اقتصادی است.

استاندار سمنان اضافه کرد: کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان نقش مؤثری در جذب گردشگران و رشد اقتصادی استان دارد.

امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان هم با بیان اینکه مردم با حمایت از احیای کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان، نشان دادند که فرهنگ و آثار تاریخی خود را دوست دارند، افزود: امروز روز باشکوه توسعه میراث‌فرهنگی سمنان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه به برکت دولت مردمی و رهبری اتفاقات بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر در حال انجام است، گفت: با همدلی در استان در حوزه‌های مختلف اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی سمنان یکی از کاروانسراهای ساخته شده در دوران شاه‌عباس صفوی در شهر سمنان است. این بنای ارزشمند که ۴۰۰ سال قدمت دارد، در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسیده است. طی چهار دهه گذشته از این کاروانسرا به عنوان زندان استفاده می‌شد و آزادسازی آن یکی از مطالبات مردم این استان بود.

این کاروانسرای تاریخی که در موقعیت بسیار مناسبی در مرکز شهر سمنان واقع شده است و توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی، به یک مرکز فرهنگی و گردشگری تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز