رشد ۲۳ درصدی اهدای خون نسبت به سال گذشته

۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۱۵:۵۹:۵۹
کد خبر: ۱۳۸۱۶۹۹
رشد ۲۳ درصدی اهدای خون نسبت به سال گذشته
سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران از رشد 23 درصدی اهدای خون در فاصله زمانی نوروز تا پایان شهریور1401 نسبت به وضعیت مشابه زمانی سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید منتظر شُبّر سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران از رشد 23 درصدی اهدای خون در فاصله زمانی نوروز تا پایان شهریور1401  نسبت به وضعیت مشابه زمانی سال قبل خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تهرانی‌ها در نیمه نخست امسال23 درصد بیشتر از وضعیت مشابه زمانی در سال گذشته، به یاری بیماران نیازمند به خون شتافتند، اظهار کرد: از نوروز تا پایان شهریور 1401 ، آمارها نشان می‌دهد که 246 هزار و813  نفر به مراکز اهدای خون در سطح پایتخت مراجعه کرده‌اند که مراجعات مردم برای انجام این کار انسان دوستانه نسبت به نیمه نخست سال 1400 با افزایش25 درصدی همراه بوده است.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران ادامه داد: از میان مراجعه کنندگان، 195 هزار و 809 نفر موفق به اهدای خون شدند که نشان دهنده رشد 23 درصدی اهدای خون پایتخت نشینان در شش ماه اول امسال نسبت به سال قبل است.

وی اضافه کرد: 33 هزار و 968  نفر از جمع اهداکنندگان خون در فصل بهار و تابستان پایتخت، کسانی بودند که برای اولین بار نام خود را به عنوان نجات بخش زندگی بیماران ثبت کردند و آمار حضور و اهدای خون بار اولی‌ها که اغلب از جامعه جوان ما هستند، 31  درصد بیشتر از وضعیت مشابه زمانی در سال گذشته بوده است.

 شُبّر در ادامه خاطرنشان کرد: 92  هزار و844 نفر از جمع اهداکنندگان خون نیز، مردان و زنان مهربان پایتخت بودند که به صورت مستمر و منظم، یاری رسان بیماران عزیز هستند، همچنین 68 هزار و 997 نفر از اهداکنندگان خون که در سالهای گذشته سابقه انجام این کار خیرخواهانه را داشتند، در شش ماه نخست سال 1401 به صف داوطلبان اهدای خون پیوستند.

 سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: نیاز بیماران همچون تالاسمی، سرطانی در کنار جراحی‌ها به خون و فرآورده های خونی، یک نیاز روزانه و همیشگی است و تاکید ما بر حضور مستمر و منظم مردم در تمامی روزهای سال در مراکز اهدای خون است؛ به نحوی که آقایان سالی 4 بار و بانوان سالی 3 بار می‌توانند اقدام به این کار نجات بخش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما