امامی رضوی: کتاب درسی مدیریت خانواده و سبک زندگی به پایه یازدهم منتقل شد/ ۱۹هزار زن سرپرست خانوار در آموزش و پرورش داریم

۱۴۰۱/۱۰/۱۴ - ۲۳:۰۱:۲۰
کد خبر: ۱۴۱۸۹۸۰
امامی رضوی: کتاب درسی مدیریت خانواده و سبک زندگی به پایه یازدهم منتقل شد/ ۱۹هزار زن سرپرست خانوار در آموزش و پرورش داریم
مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت: برای جایابی کتاب مدیریت خانواده و سبک زندگی از پایه دوازدهم به پایه دوره یازدهم با معاون وزیر سازمان پژوهش نامه نگاری کردم تا رویه را اصلاح کنیم.

رابعه امامی رضوی مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره برنامه های وزارت آموزش وپرورش در اجرای قانون جوانی جمعیت اظهار داشت: من دبیر قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده هستم و در همین راستا برنامه های این ستاد را به سازمانها و معاونت وزارتخانه ابلاغ می کنیم.

وی در ادامه افزود: جلساتی را با حضور شورای معاونین در قرارگاه جمعیت برگزار می کنیم تا از برنامه های قوانین جوانی جمعیت اطلاع پیدا کنند.

مشاور امور زنان وزیر آموزش وپرورش درباره مهمترین کارهای انجام شده برای اجرای مطلبو قانون جوانی جمعیت گفت: اجرا ماده ۳۳و۳۴ قانون جوانی جمعیت بر عهده آموزش وپرورش گذاشته شده و یکی از بحث های ماده ۳۳ آن است که آموزش‌ و پرورش با سازمان تبلیغات و حوزه علمیه در راستای تولید محتوای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و کتاب مدیریت خانواده و سبک زندگی که در پایه دوازدهم تدریس می شود، همکاری داشته باشند.

امامی رضوی  ادامه داد: در نامه ای به معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتب درسی درخواست جایابی کتاب مدیریت خانواده و سبک زندگی از پایه دوازدهم به پایه دوره یازدهم کردم زیرا در دوره دوازدهم مسئله اصلی دانش آموزان کنکور و مدارس که به دنبال ارتقا تحصیلی دانش آموزان است و عملا این کتاب درسی جدی گرفته نمی شود.

وی درباره مشکل دانش آموزان متاهل دختر در مدارس روزانه، تصریح کرد: دراین زمینه شکایت مردمی شده است که با وجود ماده ۶۹ آیین اجرایی مدارس در مصوبه ۱۴۰۰ این مشکل حل شده است  و در این راستا به مدیران مدارس توصیه کردم که از مسائل سلیقه ای پرهیز کنند؛ چرا باید دانش آموزان متاهل را از درس‌خواندن به دلیل ازدواج محروم کنیم؟ این درحالی است دانش آموزانی که ازدواج می کنند انگیزه بیشتری برای درس خواندن پیدا می کنند؛ هدف از ورود دانش آموزان متاهل به مدارس روزانه تسهیلگری در ادامه تحصیل این دانش آموزان است.

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش درباره تجرد بالای بانوان در جامعه خاطرنشان کرد: ما در کنار گردهمایی، آموزش و تبیین ها، تولید محتوا، آموزش سبک زندگی ایرانی و اسلامی و پرهیز از نگاه لیبرالی که این نگاه ایجاد کننده شرایط تجرد بانوان بوده، را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: وقتی ما زیرساخت ها را آماده و  فضا را به سوی فرهنگ سازی و جریان سازی سبک زندگی ایرانی و اسلامی پیش ببریم خود به خود بر ازدواج و عدم تجرد بانوان اثر می گذارد.

امامی درباره زنان سرپرست خانوار گفت: نزدیک به ۱۹ هزار و۹۰ نفر زن سرپرست خانوار در آموزش وپرورش داریم؛ در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید داریم که سرپرست خانوار بودن به تنهایی ارزش نیست و آنها را تشویق به ازدواج مجدد می کنیم.

انتهای پیام/ 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز