حرکت قطار ملی مترو در فروردین ۱۴۰۲

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۰۸:۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۴۳۰۱۳۴
حرکت قطار ملی مترو در فروردین ۱۴۰۲
تست‌های باقی‌مانده قطار ملی مترو به منظور اخذ تأییدیه مراجع بین المللی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود فروردین سال ۱۴۰۲ نخستین نمونه این قطار با سطح داخلی‌سازی ۸۵ درصد، در خط فرودگاه امام خمینی(ره) به حرکت در آید.

به گزارش خبرگزاری برنا، محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران با اعلام مطلب فوق گفت: پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو، مراحل پایانی اخذ تأییدیه‌های لازم را سپری کرده و با پشت سرگذاشتن ۶ تست باقی‌مانده در روزهای پایانی سال جاری، امیدواریم از ابتدای سال آینده بتوان شاهد حرکت آزمایشی آن در مسیر خط فرودگاه امام خمینی(ره) باشیم.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به تست‌های اخیر قطار ملی مترو افزود: در هفته جاری، شاهد انجام تست رانش و ترمز بودیم و البته تست گاباری را نیز در دستور کار داریم. خوشبختانه مراحل مربوط به تایید بخش‌ها و تجهیزات مختلف قطار مذکور طبق برنامه زمان‌بندی صورت پذیرفته و پس از اخذ تأییدیه‌های نهایی از شرکت مشاور اروپایی، امکان تولید انبوه آن طبق قرارداد منعقد شده برای ساخت ۱۰۵ دستگاه قطار توسط شرکت واگن‌سازی تهران فراهم خواهد شد تا بخشی از نیازهای ناوگان حمل و نقلی شبکه متروی پایتخت، از این طریق و طی سالهای پیش‌رو تامین شود.

پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو (با سطح داخلی‌سازی ۸۵ درصد) یکی از ثمرات نهضت داخلی‌سازی تجهیزات صنعتی مورد استفاده در کشور است که با به ثمر نشستن آن، یکی از زیرساخت‌های اصلی بهره‌وری حداکثری از شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری در تمام کلانشهرهای صاحب متروی کشور، طی فرآیند تولید انبوه آن و با تکیه بر تولیدات داخلی و البته هزینه کمتر و دسترسی آسانتر، فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما