توقف گردشگری در اندونزی به دلیل فوران آتش فشان

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۴:۵۶:۱۲
کد خبر: ۱۴۴۸۲۲۷
توقف گردشگری در اندونزی به دلیل فوران آتش فشان
گردشگری منطقه اطراف کوه مارپی اندونزی به دلیل وجود گاز سمی و جریان گدازه متوقف شده است.

به‌ گزارش خبرگزاری برنا، کوه مراپی، فعال‌ترین آتشفشان اندونزی، روز شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ فوران کرد و ابرهای گاز داغ و خاکستر آتشفشانی را به هوا فرستاد و باعث راه افتادن گدازه بر رو دامنه‌های این کوه شد.

بر اساس گزارش‌ها، خاکستر آتشفشانی چندین روستا را در این منطقه پوشانده و انتشار گازهای سمی، گردشگران و ساکنان را از این منطقه فراری داده است.

گزارشی مبنی بر تلفات احتمالی در این منطقه گزارش نشده اما به ساکنان و بازدیدکنندگان توصیه می‌شود از منطقه دوری کنند.

کوه آتشفشان مراپی در مرز استان‌های جاوه مرکزی و یوگیاکارتا قرار دارد. این کوه تنها در ۳۰ کیلومتری یوگیاکارتا واقع شده است.

طبق گزارش‌ها، کوه مراپی پیش از این در دومین سطح هشدار کشور پس از فوران‌های سال ۲۰۲۰ قرار داشت. آخرین فوران بزرگ کوه مرپی به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گردد، اما از آن زمان فوران‌های آتشفشانی جزئی مکرر با جریان گازهای داغ و گدازه رخ داده است.

بیش از ۱۲۰ آتشفشان فعال در اندونزی وجود دارد و کوه مراپی فعال‌ترین آتشفشان در بین همه آن‌هاست. کوه مراپی با وجود اینکه یکی از خطرناک‌ترین آتشفشان‌های جهان به‌شمار می‌رود، یک مقصد گردشگری معروف هم است. کوه مراپی، همراه با آتشفشان‌های دیگری مانند کوه سمرو و کوه برومو، همچنان یک مقصد ماجراجویی محبوب در اندونزی محسوب می‌شود که هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست.

این کوه مسیرهای پیاده‌روی زیبا و خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد که به قله منتهی می‌شود. راهپیمایی در هنگام طلوع آفتاب محبوب‌ترین فعالیت گردشگری در این اطراف است و منظره‌ای که از قله ارائه می‌دهد، منظره‌ای فراموش‌نشدنی است. این صحنه‌های زیبا و هیجان بالا رفتن از یک کوه آتشفشانی، دلایلی است که گردشگران ماجراجو را به این مکان می‌کشاند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز