ابرکوه آماده استقبال از مسافران نوروز ۱۴۰۲

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۱۲:۵۵:۵۱
کد خبر: ۱۴۵۰۳۳۶
ابرکوه آماده استقبال از مسافران نوروز ۱۴۰۲
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه گفت: در این شهرستان برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی ویژه نوروز اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، جواد عادل با اعلام این خبر گفت: شهرستان ابرکوه از لحاظ تاریخی، طبیعی، گردشگری، صنایع‌دستی و تولید سوغات، جاذبه‌های قابل‌توجهی دارد و در ایام نوروز باید این ظرفیت‌ها بیشتر به مسافران و گردشگران معرفی شود، همچنین تکریم و استقبال از مسافران نوروزی باید مورد توجه قرار گیرد و بدین منظور ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران و نیز تنوع‌بخشی به خدمات در دستور کار ستاد خدمات سفر این شهرستان قرار دارد.

 سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه با بیان اینکه با ارائه خدمات مطلوب می‌توان شرایط ماندگاری بیشتر مسافران را در شهرستان فراهم کرد، افزود: با توجه به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان، برنامه‌هایی ویژه و درخور هر دو مناسبت، با همکاری ادارات شهرستان عضو ستاد سفر خصوصاً فرمانداری، شهرداری ابرکوه و مهردشت، همچنین بخشداری‌های مرکزی و بهمن و دهیاری‌ها و ... اجرا خواهد شد.

عادل اضافه کرد: برای ایام نوروز امسال در شهرستان ابرکوه پنج نوروزگاه برپا شده و برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای در محوطه سرو ابرکوه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری ویژه‌برنامه‌های عصرهای بهاری با محوریت ختم قرآن از ابتدای ماه مبارک رمضان در محوطه سرو و برپایی موکب‌های نوروزی و نذر شادی از برنامه‌های ویژه ایام نوروز امسال در ابرکوه است.

عادل ادامه داد: برنامه رویدادهای سرو با مشارکت روستاهای شهرستان باهدف معرفی ظرفیت روستاهای شهرستان، رژه دوچرخه‌ها، موتورها و خودروهای قدیمی، اجرای نمایش‌های خیابانی با محوریت معرفی شخصیت‌های مشهور ابرکوه، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و غذاهای محلی، ایجاد دو کمپ عشایری در ورودی شهرستان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای گردشگران نوروزی است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه اظهار کرد: در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان، بنرهایی تهیه‌شده که در مسیرهای ورودی شهر نصب می‌شود، همچنین ۷هزار بروشور راهنمای گردشگری، با معرفی تعداد زیادی از آثار شهرستان، چاپ و توزیع خواهد شد و همچنین تابلوهای ورودی و خروجی شهر نوسازی خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه نوروز باستانی فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های نهفته صنعت گردشگری منحصربه‌فرد شهرستان به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است، افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و همکاری همه کمیته‌ها میزبان خوبی برای مسافران نوروزی در سال جدید باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز