مجازات ۶ ماه زندان برای فک پلمب غیر قانونی ساختمان

۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۴:۰۵:۴۲
کد خبر: ۱۴۵۲۱۰۰
مجازات ۶ ماه زندان برای فک پلمب غیر قانونی ساختمان
معاون شهردار تهران از مجازات 6 ماه زندان برای فک پلمب غیر قانونی ساختمان خبر داد و گفت: برای اجرای قوانین لازم است مراجع انتظامی با مدیریت شهری ارتباط نزدیک‌تر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی شهرداری تهران درباره بی‌توجهی مالکان متخلف به احکام ماده ۱۰۰ از جمله باز کردن پلمب و استفاده از ساختمان با وجود گذاشتن نیوجرسی گفت: قانونگذار برای فک غیر قانونی پلمب ۶ ماه زندان پیش‌بینی کرده است و قانون به اندازه کافی مجازات تعیین کرده است اما فرایندهایی که به اجرای قانون منتهی می‌شود طولانی است و سبب شده بازدارندگی لازم را نداشته باشد.

وی ادامه داد: برای اجرای قوانین نیاز است که مراجع نظامی و انتظامی با مدیریت شهری ارتباط نزدیک‌تر و تعریف شده‌ای داشته باشند. در کشورهای پیشرفته دنیا مدیریت واحد شهری وجود دارد و خیلی از نهادها ضابط اجرای قوانین شهری محسوب می‌شوند. در شهرها به طور پیوسته شاهد مسائل نوپدید و نوظهوری هستیم و با مدیریت شهری است که می‌توان به این نیازها پاسخ داد.

صارمی اضافه کرد: مدیریت واحد شهری برای کلانشهری مانند تهران یک الزام است. در همین حادثه خیابان بهار یک فک پلمب غیر قانونی منجر به یک آتش‌سوزی و شهادت یک آتش‌نشان شد درحالی که اگر همه دستگاه‌ها برای مقابله با تخلفات هماهنگ باشند چنین اتفاقی نمی‌افتد. لایحه مدیریت واحد شهری سال‌هاست در مجلس منتظر تصمیم‌گیری است اگر این لایحه تبدیل به قانون شود دیگر نیاز به زندانی شدن متخلفان نیست. برق، گاز و آب ساختمان متخلف قطع می‌شود و بهره‌برداری از آن دشوار می‌شود و نیاز به استفاده از سایر ابزارها نیست.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: مدیریت واحد شهری می‌تواند بسیاری از چالش‌های شهر تهران که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد رفع کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز