معرفی اولین مدرسه طبیعت در استان یزد

۱۳۹۶/۰۱/۰۷ - ۱۳:۵۸:۰۷
کد خبر: ۵۳۷۸۶۱
معرفی اولین مدرسه طبیعت در استان یزد
اولین مدرسه طبیعت استان یزد با هدف آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان در عرصه محیط زیست و افزایش میزان علاقه ‌مندی آن ها به مواهب طبیعی شروع به کار نموده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، باتوجه به اهمیت فوق العاده تجربه طبیعت در کودکی باید گفت که ما درشرایط امروزی زندگی شهری در تامین این تجربه برای کودکان خویش غفلت کرده ایم و این غفلت برای آینده ی محیط زیست ما می تواند بس گران تمام شود. باید تلاش خود را، اگرچه دیرهنگام، اما مصروف کودکان کنیم و هرچه بیشتر امکان تجربه ی طبیعت در همه جا را برای آنها فراهم آوریم.

امروزه کودکان در چهاردیواری خانه ها گرفتار و ارتباط آن ها با دنیای طبیعی بسیار محدود شده است و این در حالی است که مطالعات نشان می دهد جدا شدن از فضای طبیعی در دوران کودکی، اثر منفی بر رشد سالم کودک ( در سه حوزه رشد شناختی، عاطفی-هیجانی، ارزشی) و عشق و علاقه او به طبیعت دارد.
در نظام آموزشی کنونی نیز، کودکان از چهاردیواری خانه به چهاردیواری دیگر به نام کلاس درس منتقل شده و طی فرآیندی که به همه کودکان موضوعی یکسان و به یک شیوه آموزش داده می شود، گرفتار می شوند.
از این رو جهت ایجاد بستری مناسب برای حضور سرخوشانه کودکان در طبیعت در محیط های شهری مدارس طبیعت زیر نظرعبدالحسین وهاب زاده و سازمان حفاظت محیط زیست کشور راه اندازی شده تا به واسطه آن بتوان علاوه بر رفع خلاء کمبود فضاهای طبیعی بکر در شهر، عشق و علاقه به محیط زیست وطن را نیز در کودکان نهادینه کرد.
خاطر نشان می گردد مدرسه طبیعت در استان یزد از سال 1394 بصورت برنامه های سیار کویرنوردی کودکان، آشپزی، آشنایی با حیوانات اهلی، آشنایی و لمس درختان، حشرات و .... در پارک های شهر با شعار " کودک و طبیعت؛ گردش و پرورش" توسط فعالین حوزه محیط زیست مریم منصوری  ونجمه منصوری شوازی به اجرا درآمده و به دنبال آن اولین مدرسه طبیعت یزد با عنوان " مدرسه طبیعت گندمک" با همت "خواهران منصوری" در پاییز 1395 توانست مجوز فعالیت را از سازمان محیط زیست کشور دریافت کند و هم اکنون این مدرسه توانسته فرصت هایی را برای بازی و کشف و اکتشاف در اختیار کودکان قرار دهد تا آنها بیاموزند و با طبیعت پیرامون خود ارتباط برقرار کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز