به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا؛

فردا مدارس و ادارات بندر ماهشهر تعطیل است

۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۰:۵۲:۵۸
کد خبر: ۵۵۵۸۴۲
فردا مدارس و ادارات بندر ماهشهر تعطیل است
بر اساس اطلاعیه فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر، به دلیل آلودگی هوا ناشی از وقوع پدیده گردو غبار، ادارات و مدارس این شهرستان در روز سه شنبه 19 اردیبهشت تعطیل است.
به گزارش خبرگزاری برنا، انتشار ریزگرد‌ها بیش از حد مجاز، باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان جنوب خوزستان شد.
 
در همین رابطه، به دلیل انتشار بیش از حدمجاز ریزگردها، تمامی مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان شهرستان بندر ماهشهر در دو  نوبت صبح و بعد از ظهر سه شنبه ۱۹ اردیبهشت تعطیل است.
 
بر اساس اطلاعیه فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر، به دلیل آلودگی هوا ناشی از وقوع پدیده گردو غبار، ادارات این شهرستان در روز سه شنبه تعطیل است.
 
بنابر این گزارش، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر و دانشگاه علمی کاربردی این شهر نیز روز سه شنبه تعطیل شد.
 
بر اساس اطلاعیه اداره حفاظت محیط زیست ماهشهر، میزان ریزگرد‌ها در هوای بندر ماهشهر در ساعت ۹ صبح روز سه شنبه از سه هزار میکروگرم بر متر مکعب نیز فراتر رفت.
اداره حفاظت محیط زیست آبادان نیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: میزان گرد و غبار در ساعت هشت صبح روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت در آبادان، ۸۰۳ میکروگرم بر متر مکعب معادل پنج برابر حد مجاز است.
 
در این اطلاعیه از شهروندان به‌ویژه کودکان، بیماران قلبی، ریوی و گوارشی خواسته شده، به دلیل آلودگی هوای شهرهای آبادان و خرمشهر ناشی از پراکنده شدن ذرات گرد و خاک معلق در هوا، از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.
 
حد طبیعی و مجاز میزان ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.
ماهشهر در جنوب خوزستان و در کرانه خلیج فارس واقع است.
نظر شما