مشاور امور بانوان شهردار پایتخت در گفت و گو با برنا خبر داد؛

ایجاد فوریت های پلیسی ۱۱۰ برای زنان در تهران/ تاسیس مرکزتئاتر مخصوص بانوان/ ۳۰ درصد زنان شهرداری ارتقا شغلی می یابند

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۰۵:۲۴:۱۳
کد خبر: ۶۸۶۶۱۰
ایجاد فوریت های پلیسی ۱۱۰ برای زنان در تهران/ تاسیس مرکزتئاتر مخصوص بانوان/ ۳۰ درصد زنان شهرداری ارتقا شغلی می یابند
مشاور شهردار تهران در امور بانوان گفت: تصمیم بر این است که زنان در شهرداری تهران 30 درصد افزایش ارتقا شغلی داشته باشند زیرا سال هاست که به زنان شاغل در شهرداری توجه ای نشده است، بعضی از این زنان با توجه به تخصصی که دارند سالهاست پیشرفتی در فضای کاری نداشته اند.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا،  روزگذشته محمد علی نجفی - شهردار تهران- ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، تاکید کرد : «این روز فرخنده را به همه مسلمان و به ویژه زنان و مادران تبریک عرض می‌کنم و امید دارم که بتوانیم «تهران» را به شهری مطلوب، امن و آرام برای همه زنان و دختران این شهر تبدیل کنیم تا بخشی کوچکی از دین بزرگی که زنان بر گردن شهر دارند را جبران کنیم.»

با بیان این صحبت از سوی شهردار پایتخت ، گفت و گویی با  مشاور شهردار تهران در امور بانوان  داشتیم تا از  تغییرات و توجهاتی که قرار است شهرداری برای  ایجاد شهر امن و آرام برای زنان  ایجاد کند مطلع شویم و فاطمه راکعی  به خبرنگار شهری خبرگزاری برنا  چنین گفت که در ادامه می خوانید .

وی با بیان اینکه شعار اصلی شهردار تهران ایجاد نشاط و امید و شکوفایی است گفت : این شعار ابعادش  عمومی است و شامل حوزه بانوان نیز می شود. در زمینه ایجاد نشاط در بانوان نیز اقداماتی صورت گرفته، برنامه های شهرداری تهران به صورتی است که  تهران دوستدار زنان باشد که  ایجاد این فضا و میسر شدن ان فقط با همفکری بانوان شهر تهران صورت می پذیرد.

 راکعی با اشاره به وظایف شهرداری در قابل  ایجاد امنیت برای  زنان شهر تهران گفت: شهرداری در برنامه های خود  افزایش امنیت بانوان را قرار داده است که در این زمینه باید شهر به صورتی باشد که بانوان در تمامی نقاط با امنیت کامل  قدم بگذارند، در این زمینه برنامه هایی داریم   با پلیس تهران مذاکراتی داشته باشیم تا  نقاط پر خطر شهر برای زنان را شناسایی کنیم ، باید مرکز فوریت های پلیسی  همانند  110  اما فقط مخصوص زنان تشکیل شود تا به مزاحمت ها و مشکلاتی که در شهر برای بانوان ایجاد می شود با فوریت ،در کمترین زمان ممکن رسیدگی کنند.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه در زمینه  ورزش نیز ما با کمبود ورزشگاه های مخصوص بانوان مواجه هستیم که در نظر داریم تعداد این ورزشگاه هارا در مناطق مختلف تهران بیشتر کنیم گفت : تنها مشکل ورزشگاه نیست باید فضای فرهنگی برای زنان بیشتر ایجاد شود .

مشاور شهردارتهران در امور بانوان با اشاره به تاسیس مرکز تئاتر مخصوص بانوان در شهر تهران گفت: یکی از برنامه های ویژه ای که برای زنان تهرانی  در نظر داریم ایجاد مرکز  تئاتر بانوان است.

وی با تاکید اینکه  از بانوانی که در شهر تهران طرح هایی برای زیباسازی شهر ارایه کنند حمایت می کنیم گفت : باید مشارکت های زنان تهرانی با شهرداری بیشتر شود  ، تصمیم داریم حتما  50 الی 70 در صد فضای زیباسازی شهر را با مشارکت زنان ایجاد کنیم به طور مثال در طرح و اجرا نقاشی های دیوار از نظر و توانایی آنها استفاده فکری و عملی بهینه داشته باشیم.

راکعی در پایان در مورد  اینکه چه تغییرات در شرایط شغلی  بانوان شاغل در شهرداری برای رسیدن به پست های مدیریتی با توجه به موضوعیتی که امسال در این خصوص مطرح بود صورت گرفته است گفت : در مورد زنانی که در شهرداری  تهران  تصمیم بر این  است که 30 درصد افزایش ارتقا شغلی داشته باشند زیرا سالهاست که به زنان شاغل در شهرداری  توجهی نشده است و بعضی از این زنان با توجه به تخصصی که دارند سالهاست در رشد و پیشرفت متوقف شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز