گزارش لحظه به لحظه از حوادث چهارشنبه سوری ۹۶

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۲:۰۱:۴۱
کد خبر: ۶۸۸۴۳۷
گزارش لحظه به لحظه از حوادث چهارشنبه سوری ۹۶
چهارشنبه سوری یکی از مراسم ایران باستان، جشنی برای پیشواز نوروز است اما چندی است که این جشن ؛ رنگ شاد خود را از دست داده و گویی به میدان نبردی تبدیل شده است که قربانی هم کم ندارد. در ادامه اخبار لحظه به لحظه آمار حوادث و قربانیان آخرین سه شنبه سال 96 را می خوانید.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، براساس آخرین آمار‌ها از اول اسفند تا ظهر امروز ۳ نفر بر اثر ترس از مواد محترقه و استفاده از آن کشته شده و ۳۸۱ نفر مجروح شده‌اند.

در ادامه لحظه به لحظه  آخرین آمار مصدومان و حوادث آخرین سه شنبه سال 96 را می خوانید :

سه جوان هنگام ساخت بمب دست ساز کشته و مجروح شدند

 22:59معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اردبیل با اشاره به حادثه انفجار ناشی از ساخت بمب دست ساز در پارک ارغوان اردبیل گفت: این حادثه یک کشته و دو مجروح بر جای گذاشت.

سرهنگ کریم نوری اظهار داشت: ساعت ۲۱ و ۳۷دقیقه امشب مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گزارش وقوع انفجار در پارک ارغوان اردبیل را اعلام که بلافاصله مامورین انتظامی کلانتری ۱۳ رسالت با همراهی نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از انجام بررسی های لازم مشخص شد ۳ جوان در حال ساخت بمب دست ساز بودند که براثر انفجار یکی از آنان که جوانی ۲۶ ساله بود در دم جان باخته و ۲ نفر دیگر از نواحی مختلف بشدت مجروح و قطع عضو شدند.

سه انفجار مواد محترقه در تهران

22:53جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۲:۳۰ امشب ۱۶۰ حادثه به آتش نشانی تهران اعلام شد و در این زمان تنها یک حادثه انفجار مواد محترقه در تهران رخ داد.

وی افزود: این آمار سال گذشته دو مورد و سال ۹۴، سه مورد بود. سه مورد کشف مواد محترقه از سوی آتش نشانان انجام شد. تهران از صبح سه انفجار مواد محترقه داشت.

 

930 نفر به بیمارستان های کشور مراجعه کردند

22:20پیر حسین کولیوند، رییس اورژانس کشور گفت: تا کنون ٩٣٠ نفر به بیمارستان های کشور مراجعه کرده اند و در  تهران ٢٣٦ نفر تاکنون مراجعه داشته ایم که به طورکلی از اول اسفندماه ١٢٦٩ نفر مراجعه بر اثر سوختگی به بیمارستان های کشور گزارش شده است.

یک کشته و دو قطع عضو در اردبیل

22:00سرپرست فوریتهای پزشکی استان اردبیل گفت: در حادثه خیابان داروپخش، یک نفر فوت کرده و ۲ نفر مصدوم شده اند که از این ۲ نفر ، یک نفر از هر دو دست و نفر دیگر از یک دست قطع عضو شده اند.

مرگ پسر 15 ساله در کرج

21:00 یک نوجوان ١٥ ساله در کرج بر اثر انفجار مواد محترقه فوت کر

قطع ۳ انگشت یک نوجوان ۱۵ ساله

20:30مرکز اطلاع رسانی اورژانس کشور از قطع ۳ انگشت دست یک نوجوان ۱۵ ساله خبر داد.

قطع دست و سوختگی پسر 30 ساله

20:10 انفجار مواد محترقه دست ساز باعث قطع دست وی و سوختگی ۷۰ درصد جوان 30 ساله شد.

سوختگی

 

افزایش تعداد مجروحان چهارشنبه سوری

20:00پیرحسین کولیوند، رییس اورژانس کشور گفت: تعداد مصدومین چهارشنبه سوری تا کنون ٥١٣ نفر در کل کشور بوده است.

کاهش حوادث تهران

19:13حجت معاون شهردار تهران در بازدید از ستاد فرماندهی آتش نشانی گفت: زمان اعلام تا اعزام نیروها در حوادث چهارشنبه سوری به ۱۰ ثانیه رسیده است.

وی افزود: میزان حوادث تهران نسبت سال ۹۰ و ۹۱، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

 

مصدومیت پسر 16 سال در قرچک

18:55 پسر ۱۶ ساله به دلیل انفجار مواد محترقه دچار آسیب به قرنیه چشم،گوش و دست چپ شد. پس از انجام مراحل اولیه درمانی توسط دارالشفا قرچک انجام شد و سپس فرد مصدوم به بیمارستان فارابی اعزام شد.

آماده باش شهرداری تهران

18:48نماینده شهرداری در ستاد فاتب گفت: حوزه خدمات شهری با سه هزار نیرو در آماده باش هستند. تمامی سطل های زباله از شب گذشته تخلیه شده است و سطل های پلاستیکی جمع آوری شده است. 

وی افزود: تانکرهای آب در سطح شهر مستقر شدند.

جزییات مصدومیت منجر به قطع عضو در تهران 

18:42براساس اعلام اورژانس تهران دو نفر آقا (30و 15ساله) به دلیل شدت مواد محترقه دچار قطع عضو شدند.

 

رییس پلیس تهران بزرگ :وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر است

 18:33 سردار حسین رحیمی گفت: با همکاری سازمان های مرتبط در حال برقراری امنیت شهر تهران در شب جاری هستیم.

وی افزود: با سه حادثه از صبح روز جاری تا کنون مواجه بودیم. انفجار منزل در خیابان مرتضوی و مصدومیت یک نفر ، مصدومیت نفر دیگر در منزلی در پیکانشهر که بر اثر مواد محترقه انجام شد. مورد بعدی اقدام پیشگیرانه کلانتری ۱۱۵ رازی بود که موفق به کشف یکصد کیلوگرم مواد خطرناک محترقه دست ساز شدند.

رییس پلیس تهران گفت: تا کنون نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشته ایم. همه چیز تحت کنترل پلیس است. در ۶۱۶ نقطه از شهر نیروهای پلیس را بکار گرفته ایم.

 

406 مصدوم و 3 فوتی در کل کشور

18:31مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار حوادث خبرگزاری برنا،  در مورد آخرین تعداد مصدومان چهارشنبه سوری گفت: چهارشنبه سوری تا کنون 406 نفر مصدوم به همراه داشته است و 3 نفر فوت شدند.

وی افزود: 40 مصدوم و یک فوتی از این آمار در تهران بوده اند.

 

استاندار تهران در ستاد پلیس تهران حاضر شد

 18:02استاندار تهران در ستاد پلیس تهران حضور یافت و بعد از بازدید از مرکز مانیتورینگ در جریان اقدامات پلیس تهران قرار گرفت.

افزایش تعداد مصدومان به 403 نفر

17:50براساساعلام اورژانس کشور حوادث مربوط به چهارشنبه سوری تاکنون سه کشته و 403 مصدوم برجای گذاشته است. چشم بیشترین عضو آسیب دیده در بین مصدومان است.

مصدومیت آتش نشانی در حادثه انفجار خانه در تهران

17:24 آتش نشان ایستگاه 85 آتش نشانی تهران در حادثه انفجار منزل مسکونی به دلیل نگه داری مواد محترقه مصدوم شد. 

انفجار یک واحد مسکونی در اتوبان تهران- کرج

16:43 سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری برنا، در مورد این حادثه گفت: ساعت 15:21 انفجار در یک ساختمان مسکونی به نیروهای سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد.  مرد 35 ساله در این حادثه از نقاط مختلف بدن دچار سوختگی شد و از سوی نیروهای آتش‌نشان به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

وی افزود:  استفاده از موارد محترقه و درست کردن نارنجک علت این حادثه اعلام شده است. 

فوت یک پسر 19 ساله در تهران

16:18 پسر 19 ساله که صبح امروز در تهران به دلیل انفجار مواد محترقه دچار سوختگی 100 درصد شده بود، فوت کرد.

افزایش مجروحان حوادث چهارشنبه سوری

16:12 براساس آخرین اعلام اورژانس تعداد کل مصدومان و فوتی های چهارشنبه آخر سال به 388 نفر افزایش یافت. 

تخزسی ساختمان سه طبقه در پیکان شهر

16:10 پلیس اعلام کرد انفجار مواد محترقه در پیکان شهر، باعث تخریب 50 درصدی ساختمان سه طبقه شد و در این حادثه مردی 30 ساله از ناحیه دست و سر دچار مصدومیت شد. 

نوجوان 13 ساله قربانی ترقه بازی دیگران

15:46 نوجوان شیرازی که مشغول بازی در حیاط خانه بود، به علت پرتاب مواد محترقه از سوی رهگذران از ناحیه دو دست و دو پا مجروح شد. این مجروح پس از انتقال به بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت.

نظر شما