معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

پردیس‌های فرهنگی در حرم مطهر حضرت امام (ره) برپا خواهد شد / ارائه خدمات سلامت محور به زائرین حرم

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۹:۵۸:۱۱
کد خبر: ۷۱۴۰۷۱
پردیس‌های فرهنگی در حرم مطهر حضرت امام (ره) برپا خواهد شد / ارائه خدمات سلامت محور به زائرین حرم
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: ویژه برنامه های پاسداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در قالب برپایی پردیس های فرهنگی در حرم مطهر، نمایشگاه عکس و پوستر و برنامه های ویژه در مساجد و محلات پایتخت و محدوه جماران و حرم عبدالعظیم حسنی برگزار می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، ولی الله شجاع پوریان اظهار داشت: همزمان با بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ویژه برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی و آیینی را برای بهره مندی شهروندان تهرانی و زائرین مرقد امام راحل(ره) پیش بینی و تدارک دیده است.

وی معرفی و تبیین شخصیت سیاسی و الهی حضرت امام خمینی (ره)، بازخوانی و تبیین آرمانها، اندیشه ها، دیدگاه ها و آثار علمی و فقهی امام خمینی(ره) و معرفی ابعاد معنوی و سبک زندگی امام خمینی(ره) را از اهداف برگزاری این برنامه ها برشمرد.

شجاع پوریان با اشاره به برنامه های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پاسداشت ارتحال امام (ره) گفت: امسال در قالب برنامه های عمومی مناطق 22گانه، پردیس های فرهنگی در حرم مطهر حضرت امام(ره)، ویژه برنامه های فرهنگی ادارات کل، سازمانهای تابعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و همچنین ویژه برنامه های فرهنگی منطقه 1(در محدوده جماران) و منطقه20 (در محدوده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی) ویژه برنامه هایی را جهت اجرا تدارک دیده ایم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی نمایشگاه عکس و پوستر با عنوان "زندگی به سبک روح الله" در سراهای محلات و مراکز فرهنگی تابعه خبر داد و افزود: هویت بخشی سیمای بصری شهر نیز با استفاده از ظرفیت تبلیغی موجود در مناطق و با پیام های فرهنگی متناسب با ایام ارتحال امام(ره) در مناطق 22گانه صورت می گیرد.

وی برگزاری نشست های معرفتی را از جمله ویژه برنامه های مناطق 22گانه در ایام ارتحام امام عنوان کرد و گفت: این نشست ها به همراه سخنرانی با محوریت گفتمان و ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) در مساجد سطح تهران برپا می شود.

شجاع پوریان از برپایی 3 پردیس بزرگ فرهنگی در حرم مطهر حضرت امام(ره) خبر داد و افزود: "پردیس فرهنگی امام(ره) و سبک زندگی" در خصوص «اخلاق و رفتار فردی امام(ره)« ، «امام؛ خودسازی و عبادت»، «امام و خانواده» و «امام و ساده زیستی» به همت مناطق 2،7،10،15،18 و با محوریت منطقه سه برپا می شود.

وی ادامه داد: مناطق 22،19،17،14،8 نیز با محوریت منطقه پنج "پردیس فرهنگی امام  (ره) و مردم" را در زمینه «جایگاه مردم در اندیشه سیاسی امام(ره) »، «نقش مردم در کلام امام(ره)»، «امام در قلب ملت» و « اعتماد و باور به نقش مردم در حاکمیت» برپا می کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برپایی "پردیس فرهنگی امام (ره) و قرآن" گفت: این پردیس در زمینه «مکتوبات و آثار قرآنی امام(ره)»، «تفسیر امام»، «امام و انس با قرآن»، «توصیه های امام در مورد قرآن و خواندن آن» به همت مناطق 21،16،13،9،4 و با محوریت منطقه دوازده برپا می شود.

وی از جمله برنامه های پردیس ها می توان به برپایی غرفه های قرائت قرآن و اهدای جایزه، نمایشگاه عکس مفهومی، نمایشگاه عکس از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم، غرفه کتاب و نمایش فیلم مستند، عکس یادگاری، بازی های کودکان با محوریت آموزه های قرآن کریم، پاسخگویی به شبهات دینی، رادیو امام(ره)، توزیع محصولات فرهنگی، نمایشگاه محصولات قرآنی، اجرای ویژه برنامه های فرهنگی متناسب با شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) و شبهای قدر، برپایی گذر هنر با حضور هنرمندان در پردیس ها و فعالیت جانبی هر پردیس، برپایی نمایشگاه کتاب از آثار امام خمینی(ره)، پخش کلیپ و تیزر و استفاده از محتوای تولیدی متناسب با عنوان پردیس و تهیه و توزیع ویژه نامه (کتابچه) با سرفصل های امام و مردم- امام و سبک زندگی- امام و قرآن اشاره کرد.

شجاع پوریان از برپایی ایستگاه طب سنتی به همراه مشاوران خبره و تجهیزات لازم در پردیس های مناطق خبر داد و افزود: همچنین ارائه خدمات رایگان اولیه پزشکی به عموم زائران حرم مطهر، طراحی و ارائه برنامه های اطلاع رسانی در مورد بهداشت و سلامت شهروندی در پردیس های مناطق و استقرار اتوبوس های دیابت در رینگ اصلی حرم مطهر به منظور ارائه خدمات به عموم زائران از سوی اداره کل سلامت  شهرداری تهران صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل امور بانوان نیز با برپایی غرفه امور بانوان درپردیس های فرهنگی جهت ارائه خدمات فرهنگی ویژه بانوان، ارائه محصولات فرهنگی مربوط به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت معرفی زندگانی حضرت خدیجه (س) و همچنین معرفی ظرفیت های ویژه شهرداری در حوزه امور بانوان جهت بهره مندی شهروندان از آنها در این ایام فعالیت خواهد کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برنامه ریزی جهت حضور ورزشکاران به همراه مراسم ویژه در حرم مطهر امام (ره) را از جمله برنامه های سازمان ورزش وتندرستی شهرداری تهران یاد کرد و افزود: مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران نیز تمهیدات لازم را برای برپایی نماز جماعت مغرب وعشا و استقرار روحانیون در پردیس های فرهنگی به منظور پاسخگویی به سوالات شرعی زائران درماه مبارک رمضان اتخاذ خواهد کرد.

برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در جماران و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  
وی با اشاره به ویژه برنامه های فرهنگی شهرداری منطقه یک به مناسبت پاسداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام (رضوان الله) گفت: در شمال تهران ضمن فضاسازی محیطی مسیرهای منتهی به حسینه جماران، برنامه های فرهنگی و قرآنی از 12 الی 15 خرداد در محله جماران و نمایشگاه عکس، کتاب، پوستر و فیلم مستند با محوریت زندگی حضرت امام(ره) برگزار می شود.

شجاع پوریان از برپایی پردیس فرهنگی قرآنی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  از 12 الی 15 خرداد خبر داد و افزود: شهرداری منطقه20 ضمن فضاسازی محیطی مسیرهای منتهی به حرم امام خمینی(ره)، نمایشگاه عکس، کتاب، پوستر و فیلم مستند با محوریت زندگی حضرت امام(ره) را در پردیس مذکور برپا خواهد کرد.

وی، اجرای این برنامه ها را در راستای انسجام عملی و هم افزایی در واحدهای مختلف مدیریت شهری، توجه ویژه به فضلیت، آداب و ویژگی های ماه مبارک رمضان، پرهیز از اجرای برنامه های کمیت محور و توجه به اثرگذاری در اجرای برنامه ها عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم ضمن فراهم ساختن بستر مناسب برای حضور و مشارکت فعال شهروندان در مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) در مرقد مطهر، خدمات مطلوب و مناسب برای جلب رضایت شهروندان تهرانی ارائه دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز