بهترین محله تهران کجاست؟!

۱۳۹۷/۰۵/۰۵ - ۱۰:۵۵:۵۹
کد خبر: ۷۳۳۹۲۶
بهترین محله تهران کجاست؟!
آیا تهران انتخاب شما برای زندگی است؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است اطلاعاتی از برخی « ترین ها» در تهران داشته باشید، اطلاعاتی شامل گران‌ترین، ارزان‌ترین، دیدنی ترین و قدیمی‌ترین ها.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،  یک تحقیق دانشگاهی نشان داده که برای زندگی و سکونت؛ بهترین محله های تهران ، مناطق شش، سه، دو، یک و پنج هستند. در این تحقیق؛ شاخص های توسعه یافتگی مدنظر قرار گرفته که در همه جای دنیا جزء مهم ترین معیارها برای انتخاب خانه است.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۵ درصد از معاملات آپارتمان‌های مسکونی در ماهی که گذشت یعنی تیرماه در محدوده منطقه یک تهران ثبت‌شده است.

بااین‌وجود کمترین قیمت پرداختی برای هر مترمربع آپارتمان در تیرماه در همین منطقه در محدوده امامزاده قاسم به مبلغ هفت میلیون و ۱۲۰ هزار تومان برای هر مترمربع پرداخت‌شده است.

همچنین بیشترین مقدار پرداختی برای هر مترمربع آپارتمان در تهران مربوط به محدوده ولیعصر، محمودیه یعنی همان منطقه ۱ به قیمت ۱۷ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان برای هر مترمربع بوده است.

برای قشر متوسط، منطقه پنج بهترین خیابان های تهران برای زندگی و سکونت را دارد. وجود اتوبان های زیاد، توسعه یافتگی، نزدیکی به مراکز تفریحی و تجاری و قیمت مناسب، نقاط مثبت این محله هاست. اما ناهمگونی اقشار ساکن در این محل، ترافیک سنگین و دوری از بافت اصلی شهر از معایب این محله است.

 

 بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی که در اردیبهشت‌ماه سال جاری منتشرشده منطقه ۱۸ تهران ارزان‌ترین محله تهران برای خرید خانه و طبیعتاً منطقه یک گران‌ترین منطقه برای این امر است به‌گونه‌ای که متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در این منطقه ۱۱ میلیون و ۶۳۹ هزار تومان ذکرشده که البته در دوماهه اخیر با افزایش چشمگیر نیز مواجه بوده است.

 

رتبه آلوده‌ترین مناطق در شهر تهران به دو منطقه جنوبی می‌رسد به‌گونه‌ای که ساکنان منطقه ۱۵ و ۲۰ شهر تهران آلوده‌ترین هوا را نسبت به سایر مناطق تنفس می‌کنند پس‌ازآن منطقه ۱۱ به‌عنوان آلوده‌ترین منطقه در شهر تهران است که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران حساس‌ترین مراکز دولتی و حکومتی را در خود جای‌داده است.

بااین‌وجود آمار سرسبزترین منطقه مربوط به منطقه ۳ تهران است. مناطقی همانند اختیاریه،پاسداران، دروس، دولت، دیباجی، جردن، سیدخندان، ظفر، قلهک، ونک و میرداماد که از گذشته باغ‌های سرسبز و محله‌های قدیمی و اصیل را در خود جای‌داده‌اند، توانستند این منطقه را به سرسبزترین منطقه در شهر تهران تبدیل کنند.

 

نظر شما