تندگویان در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد:

ورود دستگاه‌های مربوطه به صنعت الکترونیک میانبر گریز از تحریم‌ها / وزارت ورزش‌وجوانان می‌تواند در این مورد تفاهم نامه‌های خوبی داشته باشد

۱۳۹۷/۰۵/۱۹ - ۰۵:۴۸:۱۱
کد خبر: ۷۳۹۰۰۶
ورود دستگاه‌های مربوطه به صنعت الکترونیک میانبر گریز از تحریم‌ها / وزارت ورزش‌وجوانان می‌تواند در این مورد تفاهم نامه‌های خوبی داشته باشد
معاونت امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش‌وجوانان گفت: «استفاده و بهره وری از شبکه‌های مجازی مثل یوتیوب به عنوان بخشی از صنعت تجارت محسوب می‌شود. وزارت صنعت به صنعت تجارت الکترونیک کشور ورود پیدا کند. وزارت ورزش‌وجوانان می‌تواند در این مورد تفاهم نامه‌های خوبی داشته باشد تا جوانان جذب این صنعت شوند.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ اوایل سال جاری بود که فیلترینگ تلگرام با  حکم دادستانی انجام شد و بعد از آن شاهد اعتراضات بسیاری از مردم نسبت به این موضوع بودیم. مردمان و جوانانی که در آن کسب و کارهای کوچک راه انداخته بودند و در این شرایط نامناسب اقتصادی راهی برای  کسب درآمد پیدا کرده بودند.

با گذشت چندماه از این اتفاق و حال که از چندروز گذشته تحریم‌های آمریکا علیه ایران درحال اعمال و اجرایی شدن است، به نظر می‌رسد که با رفع فیلترینگ از شبکه‌های مجازی مثل تلگرام و یوتیوب  می‌توان از آن‌ها کسب درآمد داشت و از فضای تجاری آن ها مثل سایر کشورها بهره مند شد.

بسیاری از افراد و درصد بسیاری از جوانان که با فضای اقتصادی و کسب درآمد از چنین شبکه‌هایی آشنا هستند و باتوجه به خلاقیت‌ و استعدادهایی که دارند، به راحتی می‌توانند با رعایت قوانین در این شرایط میانبری برای گذر از  تحریم داشته باشند.

به طور مکرر معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان در خصوص آسیب‌ها و تبعات اجتماعی فیلترینگ صحبت کرده است اما حال پیشنهادی برای دستگاه‌های مربوطه دارد که با اجرایی شدن آن می‌تواند به گریز از تحریم و افزایش اشتغال جوانان در صنعت الکترونیک کمک شایانی کرد.

در ادامه این گفت‌وگو را خواهید خواند.

محمدمهدی تندگویان – معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش‌وجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، با بیان این مطلب که در خصوص فعالیت های اقتصادی جوانان در فضای مجازی البته با رعایت قوانین ؛معاونت ساماندهی با وزارت فناوری و اطلاعات تفاهم نامه دارد گفت: « تفاهم نامه‌ای با وزارت فناوری در این رابطه صورت گرفت است . مشکل اصلی در نهادهای فرادستی است که دولت هم نتوانسته مقاومت کند.  آقای رییس جمهور بارها اعلام کرد که با فیلترینگ موافق نیست اما با یک حکم دادستانی فیلترینگ  صورت گرفت.»

*قوه قضاییه حاضر به مذاکره با وزارت ورزش‌وجوانان نیست

 وی در ادامه افزود: «قوه قضاییه با معاونت جوانان مذاکره نمی‌کند چون موضوعات حقوقی، قضاوت و دادگاه ،قابل تفاهم نیست. مشکل نهادهای فرادستی که خارج از دولت قرار دارند، هستند؛ نهادهایی که تصمیم گیری و اعمال تصمیم می‌کنند .»

*فیلترینگ موجب ترویج گریز از قانون شده است

تندگویان با تأکید بر این مطلب که راه حلی برای عبور از تحریم‌ها در خصوص باز شدن فضای تجاری شبکه‌های مجازی از جمله تلگرام، یوتیوب و ... وجود ندارد، بیان کرد: «یک‌بار برای همیشه باید این مشکل  در جلسات سران قوا حل شود.  بارها و به صورت مکرر اعلام کرده‌ایم که فیلترینگ نه تنها کمکی به بهبود فضای جامعه نکرده بلکه آسیب‌های آن با اعمال فیلترینگ افزایش هم یافته است. این اقدام موجب شده تا جوانان از فیلترینگ عبور کنند و همچنین موجب ترویج گریز از قانون شده است.»

به گفته وی نکته تناقض آمیز این است که شخصیت‌های نظامی در شبکه‌هایی مثل توییتر حضور و فعالیت دارند اما  آن طرف شبکه را فیلتر می‌کنند.

معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان اظهار داشت: «استفاده و بهره وری از شبکه‌های مجازی مثل یوتیوب به عنوان بخشی از صنعت تجارت محسوب می‌شود. باید وزارت صنعت به صنعت تجارت الکترونیک کشور ورود پیدا کند.  وزارت ورزش‌وجوانان می‌تواند در این مورد تفاهم نامه‌های خوبی داشته باشد تا جوانان جذب این صنعت شوند و همچنین فعال شدن و توسعه آن راه گریزی برای تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا باشد.»

 

نظر شما