معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور:

کسی بدون دستور قضایی حق مطالبه اطلاعات خصوصی مردم را ندارد/ تلاش برای رفع انحصارگرایی داریم

۱۳۹۷/۱۲/۲۴ - ۱۰:۰۵:۰۰
کد خبر: ۸۲۴۲۶۱
کسی بدون دستور قضایی حق مطالبه اطلاعات خصوصی مردم را ندارد/ تلاش برای   رفع انحصارگرایی داریم
جاوید نیا گفت : در هر موردی که فعالان فضای مجازی به ما مراجعه کنند بر خود وظیفه می دانیم پیگیری لازم را انجام دهیم. فقط توصیه می کنیم اولین جایی که احساس کردند برخورد غیرکارشناسی انجام گرفته ، همان ابتدا منعکس کنند تا بررسی صورت گیرد و اگر برداشت اشتباه کرده اند توجیه شوند و اگر نیاز به تصحیح داشت فورا اقدام شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ؛ جواد جاوید نیا-معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور - در حاشیه  نشست فعالان فضای مجازی  به خبرنگار برنا گفت : نمایندگان VODها و تاکسیهای اینترنتی بزرگترین نگرانی خود را بیگ دیتای موجود نزد خود اعلام می دارند  و تاکید دارند  استعلامات مختلفی از مراجع گوناگون دریافت می کنند  سبب سردرگمی آنها شده است.به صراحت اعلام می داریم که هیچ کس بدون دستور قضایی حق مطالبه اطلاعات خصوصی مردم را ندارد.

جاوید نیا با بیان اینکه فقط قضات  دارای صلاحیت خاص اجازه دریافت اطلاعات شخصی افراد را دارند  گفت : درخواست را  به معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور منعکس کنند و طبق روال قانونی باید مراحل دریافت اطلاعات طی شود ؛ شکایت صورت بگیرد  مانع ارائه غیرقانونی اطلاعات و تجاوز به حریم خصوصی هموطنان می شویم.

وی با تاکید بر اینکه مشکل بازی سازان داخلی و عدم حمایت آنان سبب شده است که از ۲۸ میلیون گیمر داخلی فقط ۱۶ درصد در اختیار آنان است بیان داشت : امسال فقط سه بازی PC داخلی به جشنواره آمده است. علت آزاد بودن بازیهای خارجی بدون ضابطه و بدون هرگونه پرداخت مالیات است. حال آنکه با قدری حمایت می توان ارزآوری و اشتغال زایی بالایی داشت.بازی ها تعاملی ترین نرم افزارهای داخلی هستند که بسیاری از اصطلاحاتی که امروز بر زبان نوجوانان ما جاری می شود نوعا از بازیها منتقل شده اند.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با گفتن از اینکه  تا کنون سعی زیادی داشتیم که مانع از صدور تصمیمات قضایی غیرکارشناسی شویم افزود : در هر موردی که فعالان فضای مجازی به ما مراجعه کنند بر خود وظیفه می دانیم پیگیری لازم را انجام دهیم. فقط توصیه می کنیم اولین جایی که احساس کردند برخورد غیرکارشناسی انجام گرفته ، همان ابتدا منعکس کنند تا بررسی صورت گیرد  و اگر برداشت اشتباه کرده اند توجیه شوند و اگر نیاز به تصحیح داشت فورا اقدام شود.

جاوید نیا با اعلام اینکه بخشنامه های حمایتی خوبی از استارتاپ ها داشته ایم گفت :  در خصوص انحصارگرایی ها و سوءمدیریتها اعلام آمادگی می کنیم که به عنوان مدعی العموم نهایت تلاش خود را در رفع آنها داشته باشیم.

وی در پایان گفت :  شرکتهای مختلف در خصوص نحوه محاسبه حق بیمه و مالیات  با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که بعضا ناشی از برخورد غیرکارشناسی و گاهی هم ناشی از رویه های غیرقانونی و آزاردهنده است که در این زمینه نیز با تمام توان از این سربازان خط مقدم جبهه جنگ نرم و صنعت سایبری کشور حمایت می کنیم و سعی در رفع موانع خواهیم داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز