در پی درگیری روز گذشته در یکی از خیابان های پایتخت؛

شکایت پلیس راهور تهران از موتورسواری که با ماموران درگیر شد/ زندان و شلاق در انتظار موتورسوار!

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۷:۳۴:۴۶
کد خبر: ۸۴۶۶۴۸
شکایت پلیس راهور تهران از موتورسواری که با ماموران درگیر شد/ زندان و شلاق در انتظار موتورسوار!
طبق اعلام پلیس راهور تهران بزرگ دادگاه برای این موتورسوار حکم جلب صادر کرده است و احتمال اجرای حکم حبس و شلاق بعد از دستگیری وجود دارد .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ؛ روز گذشته فیلمی تحت عنوان درگیری مردم با ماموران راهنمایی و رانندگی درتهران؛ در پی توقیف موتورسیکلت یکی از شهروندان در فضای مجازی به شکل گسترده ای منتشر شد.

در این فیلم شاهد درگیری مالک یک موتورسیکلت با ماموران راهور تهران بودیم که به فحاشی و ضرب وشتم ختم شد که در نهایت هم راننده موتورسیکلت ؛ موتور خود را از کفی بیرون کشید و متواری شد.

در پی این اتفاق ماموران راهور تهران بزرگ ؛ امروز -25 اردیبهشت ماه -شکایت به دادسرا بردند و قاضی نیز حکم صادر کرد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا ؛ بعد از اینکه پلیس از این فرد که بعد از ضبط موتورسیکلت خود با ماموران راهور درگیر شده بود شکایت کرد . دادگاه نیز برای وی حکم جلب صادر کرده است .

براساس  اعلام  پلیس راهور تهران بزرگ   این  موتور سوار بر طبق قانون باید به حبس و شلاق محکوم شود.

برپایه این گزارش ؛در  شکایت دفتر حقوقی پلیس راهور تهران بزرگ چنین آماده است : برابر اعلام بازرسی پلیس راهورفاتب و  همچنین مستندات ارسالی از سوی مرکز کنترل و فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ و همچنین ماموران یگان عملیات در مورخه 24 اردیبهشت ماه ؛ یک دستگاه موتورسیکلت بدون کلاه ایمنی و بدون مجوز به صورت غیر قانونی در مسیر خط ویژه شمال به جنوب خیابان ولیعصر (عج) توسط ماموران یگان عملیات متوقف و بر اساس قانون با ایشان برخورد می شود که متاسفانه راکب ؛ دستور و فرمان پلیس را تمکین نمی کند و با درایت پلیس ؛ موتور به داخل کفی منتقل می شود.

در همین حین راکب با ماموران درگیر و شروع به فحاشی و ضرب و شتم می کند و در نهایت نیز موتورسیکلت توقیفی را از روی کفی خارج می کند .

به همین منظور ؛ شکایتی از سوی دفتر حقوقی پلیس راهور فاتب علیه راکب در دادسرای ناحیه 32 مطرح می شود و خوشبختانه با حساسیت و حمایت سرپرست محترم دادسرای ناحیه 32 ؛ پرونده به یکی از شعبات دادسرا ارجاع می شود و در پرونده تحت پیگیرد قضایی قرار گرفته است .

در این شکایت پلیس موارد ذیل را مطرح کرده است که به عرض مرجع قضایی رسیده است :

1-ازباب تمرد راکب نسبت به ماموران بر اساس ماده 607 قانون مجازات اسلامی که حبس از 3 ماه تا یکسال برای آن در نظر گرفته شده است اعلام جرم شده است .

2- درخصوص توهین به ماموران در حین انجام وظیفه نیز مستند ماده 609 قانون مجازات اسلامی طرح شکایت شده که در قانون برای این جرم حبس از 3 ماه تا شش ماه یا 74 ضربه شلاق و یا جزای نقدی در نظر گرفته شده است .

3- همچنین در خصوص اخلال در نظم که توسط راکب در موقعیت مذکور به وجود آمده و به موجب لحظاتی اخلال در وضعیت عادی شده است بر اساس ماده 618 قانون مجازات اسلامی که برای آن حبس یا شلاق در نظر گرفته شده است طرح دعوا شده است .

4- همچنین در خصوص ایراد ضرب و جرح نیز در این شکایت از راکب مطرح شده است که محکومیت پرداخت دیه مدنظر است .

واما پلیس راهور تهران در پایان  از شهروندان عزیز تقاضا کرده است  با رعایت مقررات و تمکین به فرامین و دستورات پلیس ؛ که هدفی جز ایجاد نظم و امنیت وآسایش برای شهروندان ندارد از هرگونه ایجاد تنش و جوسازی خودداری کنند چرا که پلیس در مقابل ناقضین هنجارها و فضای امنیت و آسایش جامعه با قدرت برخورد خواهد داشت .

گفتنی است؛ روزگذشته موتورسواری در یکی از خیابان های تهران در حال تردد  در پیاده راه بود که ماموران به او ایست دادند . طبق گفته پلیس ابتدا از دستور ماموران برای توقف اجتناب کرد . سپس او و موتورسیکلتش متوقف شد. پس از آن درگیری لفظی با ماموران آغاز شد که حتی به درگیری فیزیکی کشیده شد و با فحاشی راکب موتورسیکلت که به شدت ناراحت از متوقف شدن موتورسیکلتش که به گفته پلیس شماره اش مخدوش بود شده بود مردم نیز شروع به فحاشی به سوی ماموران کردند و در نهایت موتورسوار خودرو خود را از کفی خارج و متواری شد .

با توجه به اینکه شماره پلاک موتورسیکلت ثبت شده بود ؛ ماموران از این فرد شکایت کرده که جستجو برای دستگیری وی آغاز شده است .

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز