بارش ها اخیر نباید موجب غفلت ما در موضوع گرد و غبار شود

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۳:۱۴:۲۲
کد خبر: ۸۵۰۹۲۲
بارش ها اخیر نباید موجب غفلت ما در موضوع گرد و غبار شود
استاندار خوزستان در جلسه ستاد استانی مقابله با گرد و غبارگفت :بارش ها نباید ما را از گرد و غبار غافل کند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛جلسه ستاد مقابله با گرد و غبار استانی روز شنبه 4 خرداد ماه به ریاست استاندار خوزستان در محل استانداری تشکیل شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با بیان این مطلب که تر سالی نباید ما را از  موضوع گرد و غبار غافل کند گفت: سال گذشته، ۱۴ هزار هکتار کانون گرد و غبار، نهال کاری شده و نهال های کشت شده با احتساب نهال کاری سال های قبل  به بیش از ۳۰ هزار هکتار نهال کاری رسیده است. نگهداری نهال ها ، بوته کاری و مرطوب سازی  برنامه‌هایی است که در سال 98 ادامه خواهد شد.

استاندار  خوزستان گفت: تا پایان سال ۹۸ کانون فوق حاد شماره ۴ باید کاملاً مدیریت و مهار شود و بعد از آن به سمت کانون های دیگر که حاد هستند ولی فوق بحرانی نیستند برویم و برنامه مدیریت نیز در آنها اجرا شود 

شریعتی در خصوص تقسیم کار جهت توسعه نهال  کاری افزود: شهرداری موظف به کاشت نهال در  1100 هکتار کمربند سبز در غرب اهواز بود، در این خصوص تذکرات لازم داده شد که باید با دقت بیشتر این برنامه‌‌ها پیش برده شود.

شریعتی در خصوص کار در حوزه منابع طبیعی گفت: خوشبختانه در این حوزه کارها به خوبی در حال انجام است  و باید مقداری از کارها عقب مانده جبران شود.

 وی ادامه داد: 8 هزار هکتار امسال مالچ  بارشی و نهال کاری شده است. 

شریعتی  با اشاره به سیل اخیر و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد گفت :دستگاه های مربوطه کارهای خود را با جدیت دنبال کردند و نگهداری این عرصه کشت شده مدیریت شد تا به بهترین شکل این کانون ها ‌مهار شود و امید است، استان خوزستان به استانی سبز تبدیل گردد.

 وی گفت: بارش های امسال کمک فراوانی به ما کرده و باید از آبی که در استان وجود دارد برای آبیاری تابستانه استفاده کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز