مهمترین اخبار اجتماعی هفته؛

لغو اجرای طرح زوج و فرد از روز شنبه /با ترویج‌کنندگان بی‌حجابی برخورد می‌شود/ قاتلان بچه خرس مجازات می شوند/ورود خارجی‌ها به ایران بدون ثبت در پاسپورت

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۰۵:۳۵:۱۲
کد خبر: ۸۶۰۲۱۴
لغو اجرای طرح زوج و فرد از روز شنبه /با ترویج‌کنندگان بی‌حجابی برخورد می‌شود/ قاتلان بچه خرس مجازات می شوند/ورود خارجی‌ها به ایران بدون ثبت در پاسپورت
در این گزارش می‌خوانید که در هفت روز گذشته در دنیای اخبار اجتماعی رسانه‌ها چه گذشت و چه خبرهایی در صدر مهمترین‌ها قرار گرفتند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هفت روز گذشته، خبرنگاران بخش اجتماعی رسانه‌های مختلف کشور، اخبار خوب و بدی را منتشر کردند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت:

وزارت بهداشت: کمبود شدید دارو نداریم

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کمبود دارو در ایران کمتر از شاخص های جهانی است گفت: اقداماتی برای تامین داروی مورد نیاز مردم انجام شده ، در شرایط فعلی کمبود دارویی در کشور ما کمتر از یک درصد است و با کمبود شدیدی در این زمینه مواجه نیستیم.

دکتر ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت در نشست مسئولان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تبیین سیاست‌های کلان وزارت بهداشت اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت، یک تا یک و نیم درصد کمبود دارو را در تمامی نقاط دنیا تایید می‌کند، این میزان در ایران نیز با وجود تمام تحریم‌ها کمتر ازیک و نیم درصد از مجموع سه هزار و ۶۰۰ قلم دارو است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: به عنوان یک معیار، در همه دنیا و حتی کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی یک تا یک و نیم درصد کمبود دارو اجتناب ناپذیر می‌دانند. در حال حاضر و با توجه به شرایطی که کشور با آن مواجه است، کمبود دارویی ما کمتر از یک درصد است.

به گفته این مقام مسوول البته کمبود هر یک قلم دارو هم می‌تواند تعدادی از هموطنان را به مشکل بیندازد اما با توجه به وضعیت کشورهای دیگر این وضعیت قابل قبول است.

با ترویج‌کنندگان بی‌حجابی برخورد می‌کنیم

دادستان تهران گفت: با کسانی که به صورت سازمان یافته به هنجارشکنی اقدام کرده و اهداف دشمن را در زمینه بی عفتی و بی حجابی ترویج می‌کنند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

علی القاصی دادستان تهران در نشست بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی با اشاره به پدیده‌های نوظهوری که امروزه جامعه با آن روبرو است به برنامه ریزی‌های دشمن در حوزه شبیخون فرهنگی و زمینه نفوذ در بین جوانان اشاره کرد و با انتقاد از بی مسئولیتی برخی از نهادهای متولی اظهار کرد: ادامه این وضع به نحوی است که امنیت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازد خیلی از جرائم مهم نتیجه بی بندوباری‌های اخلاقی، بی‌نظمی‌های شهری و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی بر لزوم اقدامات مقابله‌ای و ورود قاطعانه نسبت به این قبیل ناهنجاری‌ها و جرائم اخلاقی تأکید کرد و افزود: دادستانی و ضابطین در رابطه با جرایم مشهود در فضای مجازی و فضای حقیقی وفق قانون وظیفه ورود و پیگیری را دارد.

دادستان تهران با اشاره به مواد قانونی برخورد با جرائم منافی عفت عمومی، اجرای قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر را در رابطه با مظاهر بی حجابی خواستار شد و و تصریح کرد: با کسانی که به صورت سازمان یافته به هنجارشکنی اقدام کرده و اهداف دشمن را در زمینه بی عفتی و بی حجابی ترویج می‌کنند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

ورود خارجی‌ها به ایران، بدون ثبت در پاسپورت

سخنگوی دولت گفت که با دستور رییس جمهور از این پس گردشگران خارجی بدون مهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت می‌توانند به ایران سفر کنند.

سخنگوی دولت گفت که با دستور رییس جمهور از این پس گردشگران خارجی بدون مهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت می‌توانند به ایران سفر کنند.

علی ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات جلسه دولت، اظهار کرد: برای جذب بیشتر گردشگران خارجی و اینکه ایالات متحده آمریکا متاسفانه در برنامه های تروریستی اقتصادی که دنبال می‌کند، شرایطی ایجاد کرده که هرکس به ایران می آید ممکن است به نحوی بترسند و بعدها دچار مشکل یا تحریم شوند، امروز آقای روحانی دستور دادند که این گردشگران بدون مهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت به ایران آیند که قرار است در همه فرودگاه های ما اجرا شود.

افتتاح سامانه جامع فرزند خواندگی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی سامانه جامع فرزند خواندگی خبر داد و گفت: ۲۶ هزار فرزند بد سرپرست و بی سرپرست تحت پوشش هستند که ۱۰ هزار نفر آنها در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند..

وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور غروب دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ارائه خدمت می کند، اظهار کرد: یک میلیون و ۴۵۰ هزار معلول جسمی حرکتی و بیمار روانی مزمن زیر پوشش بهزیستی هستند.

قبادی دانا در ادامه با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار از سازمان بهزیستی مستمری ماهانه دریافت می کنند، افزود: از تیر ماه سال گذشته پرداخت مستمری به این خانوارها سه برابر شده است.وی با اشاره به اینکه فعالیت های سازمان بهزیستی تنها به روی فعالیت های حمایتی متمرکز نیست، گفت: اولویت فعالیت های این سازمان بر خدمات اجتماعی و توانبخشی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۲۵۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این سازمان هستند، بیان کرد: ۲۶ هزار فرزند بی سرپرست و بد سرپرست نیز زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر در مراکز بهزیستی نگهداری شده و مابقی نیز در خانواده ها جایگزین هستند.

وی همچنین از راه اندازی سامانه جامع فرزندخواندگی به صورت سراسری خبر داد و گفت: حضور فرزندان در خانواده تأثیر بیشتری دارد.

دستگیری سنگ‌اندازان بی‌رحم به خرس قهوه‌ای

مدیرکل محیط زیست استان مازندران با اعلام شناسایی و دستگیری متخلفانی که روز گذشته به یک توله خرس قهوه‌ای اقدام به سنگ‌پرانی کرده بودند، گفت: از دادگاه خواستار اشد مجازات برای این افراد هستیم.

حسین‌علی ابراهیمی کارنامه (مدیر کل محیط زیست استان مازندران) گفت: یک نفر از افرادی که در منطقه سوادکوه مازندران به یک توله‌خرس حمله کرده بودند، صبح امروز شناسایی و دستگیر شده است.

وی ادامه داد: نفر دوم نیز که کارگر همین آقا است شناسایی شده و فردا تحویل مقامات قضایی خواهد شد.

ماجرای جانگداز کشتن یک خرس در سوادکوه

مدیرکل محیط‌زیست استان مازندران خاطرنشان کرد: جریمه صدمه زدن و ضرر و زیان به خرس قهوه‌ای ۵۰ میلیون تومان جریمه است، البته در قانون، زندان نیز برای این افراد متخلف پیش‌بینی شده است، اما ما منتظر نظر دامپزشک هستیم و با توجه به اینکه همه مستندات لازم به دادگاه ارائه شده و تامین دلیل کرده‌ایم از قاضی محترم اشد مجازات را برای این افراد خواستار هستیم.

ابراهیمی با بیان اینکه منتظر صدور حکم برای این افراد هستیم، خاطرنشان کرد: محیط زیست استان مازندران همه پیگیری‌ها را انجام می‌دهد تا متخلفان به سزای عمل زشت خود که منجر به آسیب زدن به حیات وحش کشور و جریجه‌دار شدن روحیه شهروندان ایرانی شده است، برسند.

فیلم سنگ‌پرانی به یک توله خرس قهوه‌ای در سوادکوه مازندران در فضای مجازی منتشر شد. اذیت و آزار این توله به حدی بود که با وجود تلاش محیط‌بانان برای رساندن به‌موقع آن به کلینیک دامپزشکی متاسفانه در راه جان خود را از دست داد و تلف شد.

جزئیات لغو اجرای طرح زوج و فرد از روز شنبه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) را تشریح کرد.

محسن پورسیدآقایی  در نشست خبری که به منظور تشریح جزئیات طرح جدید ترافیکی که از روز اول تیر ماه در پایتخت اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته اجرای مرحله اول طرح ترافیک در دستور کار قرار گرفت اما از آنجایی که سوالات و ابهامات زیادی در مورد اجرای مسائل جدید وجود داشت با این حال ضمن پاسخگویی به همه ابهامات و سوالات این طرح را اجرا کردیم که خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک جدید موجب کاهش ۲۲ درصدی ورود خودرو به مناطق مرکزی شهر شد، گفت: با توجه به موفقیت‌های مرحله اول طرح ترافیک، مرحله دوم را آغاز کردیم.

پورسید آقایی با بیان اینکه طرح زوج و فرد ۱۴ سال است که اجرایی می‌شود اما نتوانسته به اهداف خود که همان کنترل آلودگی هوا است برسد، گفت: قرار بود طرح زوج و فرد تردد خودروها را نصف کند اما حالا به جایی رسیدیم که بیش از دو برابر خودرو در تهران وجود دارد و عملاً زوج و فرد بی‌فایده است و نتوانسته کنترل آلودگی هوا را محقق کند.

وی با بیان اینکه با مطالعه تطبیقی و مشاوره‌های دانشگاهی نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که طرح زوج و فرد کارایی خود را از دست داده و باید طرحی دیگر در زمینه کنترل و آلودگی هوا اتخاذ کرد، گفت: نهایتاً طرح کنترل آلودگی هوا را جایگزین زوج و فرد سابق کردیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بر این اساس مقرر شد که دیگر ملاک عمل، پلاک زوج یا فرد نباشد گفت: در گذشته پلاک‌های فرد ۲۶ روز در فصل و پلاک‌های زوج ۳۶ روز در فصل تردد می‌کردند که موجبات بروز مشکلاتی شده بود اما حالا ۲۰ روز ثابت برای هر خودرو با هر پلاکی در نظر گرفتیم که مالکان می‌توانند در هر روز که مایل هستند به صورت رایگان وارد محدوده شوند.

پورسید آقایی با بیان اینکه همه خودروها برای استفاده از تخفیف و این ۲۰ روز رایگان باید در سامانه تهران من ثبت نام کنند، گفت: تا کنون یک میلیون خودرو اطلاعات خود را در سامانه تهران من ثبت کرده‌اند و این در حالیست که در پایتخت چهار میلیون خودرو وجود دارد.

وی در مورد روزهای پنجشنبه نیز با بیان اینکه تردد در روزهای پنجشنبه در محدوده طرح ترافیک رایگان است گفت: پنجشنبه‌ها از ساعت ۶:۳۰ تا 13 طرح ترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا یا زوج و فرد سابق اجرایی می‌شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز