رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد:

معلولان سرپرست خانوار براساس تعداد اعضای خانواده مستمری دریافت می‌کنند

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۰۸:۲۰:۰۳
کد خبر: ۸۷۱۵۶۸
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سرانه دریافتی مستمری بگیران سازمان بهزیستی افزایش یافته و از این پس معلولان مستمری بگیر براساس تعداد اعضای خانواده دریافتی خواهند داشت.

به گزارش گروه روی خط رسانه های برنا؛ وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حق قانونی معلولین در استخدام دولتی گفت: نگاه ما نباید به اشتغال‌های دولتی باشد بلکه باید به سمت کارآفرینی حرکت کنیم.

قبادی دانا ادامه داد: در بودجه ۹۸ نگاه ویژه‌ای به اشتغال معلولین و سازمان بهزیستی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه مسیر گذشته باید اصلاح شود، افزود: در مسیر اشتغال افراد دارای معلولیت باید به راه‌ها و کارآفرینی‌های جدید توجه کنیم.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌ها گفت: بودجه سازمان بهزیستی با خدماتی که این سازمان ارائه می‌دهد تناسب ندارد. به طور مثال به ۳۶ هزار نفر هزینه تحصیل پرداخت می‌شود به این، هزینه‌های مسکن، مهد‌های کودک، هزینه‌های روان‌بخشی و ... را هم اضافه کنید، مبلغ هنگفتی می‌شود که بودجه ما با این همه هزینه، متناسب نیست.

قبادی دانا با بیان اینکه خیریه‌ها نقش مهمی در فعالیت‌های سازمان بهزیستی دارند، افزود: برای گسترش ارتباط و اعتماد میان مردم و خیریه‌ها و سازمان بهزیستی باید در عملکرد و هزینه‌کرد‌ها شفاف سازی کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: اگر مؤسسات را به سمتی ببریم که عملکردشان شفاف شود و در یک ساز و کار سیستمی قابل رصد باشند، نسبت به این مراکز اطمینان حاصل می‌شود.

وی همچنین از افزایش سرانه دریافتی مستمری بگیران این سازمان خبر داد و گفت: پس از ابلاغ آئین نامه، میزان درصد افزایش مشخص و اعلام می‌شود.

قبادی دانا همچنین خاطرنشان کرد: افراد معلول سرپرست خانوار از این پس براساس تعداد اعضای خانواده مستمری دریافت می‌کنند.

منبع:میزان

نظر شما