ارسال محموله سازمان بهداشت جهانی شامل کیت‌‌های تشخیص کرونا و دارو به ایران

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۶:۴۶:۳۱
کد خبر: ۹۷۲۳۹۷
ارسال محموله سازمان بهداشت جهانی شامل کیت‌‌های تشخیص کرونا و دارو به ایران
سازمان بهداشت جهانی با یک فروند هواپیمای اماراتی یک محموله اقلام و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مهار ویروس کرونا را به ایران ارسال کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سازمان بهداشت جهانی، روز دوشنبه اولین محموله کمک‌های خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را با هواپیمای نظامی از شهر «دبی» به ایران ارسال کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» در این محموله حدود هشت تن داروهای و کیت‌های آزمایش کرونا از طریق یک فروند هواپیمای نظامی امارات به مقصد ایران ارسال شد. «رابرت بلنچارد» از مقامات سازمان بهداشت جهانی در «ابوظبی» در این باره گفت:«در پرواز امروز حدود هشت تن دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای پیشگیری و مراقبت‌های پزشکی برای شهروندان ایران ارسال شد.»

در این اقلام ارسالی دستکش‌های بهداشتی، ماسک‌های جراحی و دستگاه تنفس مصنوعی وجود دارد. به گفته این مقام سازمان بهداشت جهانی، علاوه بر  این کمک‌ها، 6 تیم پزشکی متشکل از پزشکان، متخصصات علوم آزمایشگاه و اپیدمیولوژیست به ایران در شناسایی و کنترل ویروس کرونا کمک می‌کنند.

کرونا از کشور چین تاکنون موجب مرگ ده‌ها تن از مردم جهان از جمله شهروندان ایرانی شده است. این ویروس موجب مختل شدن بسیاری از مراسم فرهنگی و اجتماعی در سراسر جهان شده است.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود.

نظر شما