گزارش برنا از مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان صدا و سیما؛

سرافراز:«خدایا چنان کن سرانجام کار/ تو خشنود باشی و ما رستگار» عزت زیاد!

۱۳۹۳/۰۸/۲۰ - ۱۵:۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۳۶۲۱۰
سرافراز:«خدایا چنان کن سرانجام کار/ تو خشنود باشی و ما رستگار» عزت زیاد!
رییس جدید صدا و سیما در مراسم معارفه‌اش تاکید کرد که باید نیروی انسانی این سازمان کارآمد شود، در روش‌ها و گردش کارها اصلاح صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس رادیو و تلوزیون خبرگزاری برنا،«محمد سرافراز» امروز در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید رسانه ملی گفت: مولفه های قدرت در دنیا تغییر کرده و امروزه بمب هسته ای و تکنولوژی برتر ابراز ابرقدرتها نیست. بلکه قدرت و پردازش اطلاعات حرف اول را می زند.

وی ادامه داد: سهم رسانه ملی در سبد روزانه مردم افزایش پیدا کند. در امریکا روزانه بیش از 11 ساعت از رسانه استفاده می کنند و این چیزی بیش از 2 سوم وقت غیر از خواب آنهاست.

سرافراز اظهارداشت: این قدرت به شکل متمرکز و جهانی در حال انجام است و هدف از انجام آن کشف افکار، عقاید و احساس و عواطف مردم است که بتوانند در آن تغییر ایجاد کنند. وظیفه ما در رسانه ملی در این شرایط این است که نخبگان در اتاق فکری جمع شوند و این پدیده را شناسایی کنند و راه برون رفت از این موضوع را دریابند. اگر این اتفاق نیافتد، ما در رسانه ملی و بقیه رسانه ها منفعل خواهیم بود. راه حل های این موضوع این است که جایگاه رسانه را در زندگی مردم پیدا کنیم و این رسانه باید رسانه اسلامی با رسالت جهانی باشد.

معاون سابق برون مرزی صداوسیما تصریح کرد: در تحولات منطقه ای که توسط آمریکا در عراق و افغانستان رخ داد نقش رسانه ها خیلی تاثیرگذار بود و در کشور ما با تدابیر مقام معظم رهبری این تهاجم ها شکست خورد. ترفند آنها مقابل این قضیه فتنه 88 بود که هدف آن سرنگونی حکومتی مبتنی بر آرای مردمی بود ولی دیدیم که در ادامه بیداری اسلامی به وجود آمد و حکومت ها یکی پس از دیگری سرنگون شدند. ترفند دشمن این بود که کشورهای آزاد شده را به جنگ داخلی و مذهبی دچار کرد و امتداد این رخداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: مقاومت و بیداری جدیدی شکل گرفت و جنگ داخلی و مذهبی به جنگ علیه تروریسم تبدیل شد. جریان سالم اهل سنت در دنیا با جریان تکفیری و تروریستی به مقابله برخاستند که این خیلی مهم است.

سرافراز در پایان گفت: بیداری علیه استبداد داخلی تبدیل به بیداری علیه استعمار جهانی می شود که نکته مهمی در این عرصه است. وقایع مهمی اتفاق می افتد که باید نسبت به آنها هشیار باشیم و جایگاه خودمان را دریابیم. در فرصت های آینده اگر توفیق پیدا کردم بیشتر صحبت می‌کنم. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار. عزت زیاد!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز