معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

لرستان در حال گذراندن پیک جدید کرونا است / ظرفیت های استان در زمینه مقابله با کرونا محدود است

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۱۱:۳۷:۵۸
کد خبر: ۱۰۱۶۲۹۶
لرستان در حال گذراندن پیک جدید کرونا است / ظرفیت های استان در زمینه مقابله با کرونا محدود است
محمود ثمینی گفت : دستگاه های دولتی در اجرای مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا با هم همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ ثمینی در  کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با دستور کار بررسی نحوه بازگشایی آرامستان ها و استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و مردمی جهت ترغیب مردم به استفاده از ماسک و اقلام بهداشتی برگزارشده بود ، اظهار کرد:مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا لازم الاجراست و همه دستگاههای دولتی در اجرای آن ها با هم همکاری داشته باشند .

او افزود: اقدامات به گونه ای نباشد که به لحاظ روانی در جامعه القا شود، ویروس کرونا کم رنگ شده یا از بین رفته است .

ثمینی تصریح کرد: لرستان در حال گذراندن پیک جدید بیماری و در وضعیت هشدار قرار دارد که باید این موضوع به مردم اطلاع رسانی شود .

او با بیان اینکه با اقدامات مناسب و فرهنگ سازی، حساسیت مردم را نسبت به بیماری افزایش داده و خطر بیماری اطلاع رسانی شود ،خاطر نشان کرد: ظرفیت های استان در زمینه مقابله با بیماری محدود است و در صورت بحرانی شدن شرایط ممکن است امکانات پزشکی پاسخگوی مشکلات نباشد از این رو پیشگیری ضرورت بیشتری پیدا می کند .

ثمینی با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه را فراهم کنند ،یادآورشد: آموزش و پرورش از ظرفیت شبکه شاد علاوه بر آموزش دروس جهت آموزش خانواده ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری استفاده کند .

او بیان کرد: کارکنان دولت بر اساس مصوبه ستاد بدون ماسک در محل کار حاضر نشوند و ارباب رجوع نیز با ماسک وارد ادارات شود .

ثمینی با بیان اینکه صدا و سیما مرکز استان نسبت به تهیه گزارش از فرمانداران شهرستان های استان به عنوان روسای ستاد شهرستانی اقدام نماید ، افزود: موضوع اطلاع رسانی و فرهنگ سازی طی مصاحبه با نخبگان، فرهیختگان و نماینده محترم ولی فقیه توسط صدا و سیما انجام و در فواصل مختلف از شبکه استانی پخش شود .

 او اضافه کرد: نظارت ها بر صنوف و مشاغل برای اجرای پروتکل های بهداشتی بیشتر شود و کسبه نیز نسبت به رعایت نکات بهداشتی اقدام کنند .

ثمینی با بیان اینکه برای اجرای تصمیمات نیازمند همکاری مردم و مسئولین با هم هستیم،گفت: فرمانداری ها نسبت به تشکیل تیم های نظارت اقدام و از ظرفیت دهیاران، بخشداری ها و نیروی انتظامی جهت همکاری استفاده کنند .

او با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در جهت آگاهی بخشی و کنترل مداحان به منظور عدم حضور در مراسم ختم، تشییع و تدفین اقدام کنند ، یادآورشد: اداره کل اوقاف و امور خیریه هیأت امنای مساجد را در خصوص عدم برگزاری مراسم ختم در مساجد توجیه کنند .

معاون سیاسی وامنیتی استانداری لرستان گفت: شهرداری ها به عنوان متولی صدور جواز دفن از خانواده های متوفی تعهد عدم برگزاری مراسم ختم اخذ کنند .

محمود ثمینی اهتمام ویژه مسئولین در اجرای اقدامات پیشگیرانه را خواستار شد و  تاکید کرد: عوامل اجرایی و تیم‌های نظارت نسبت به اجرای دستورالعمل ها توجه ویژه داشته باشند تا بتوانیم  با همکاری مردم از وضعیت هشدار عبور کنیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز