به گزارش برنا؛ در یکی دو ماه گذشته که از تزریق واکسن کرونا به خصوص واکسنهای آمریکایی می گذرد، خبرهای زیادی درباره عوارض عجیب و غریب این واکسنها منتشر شده است. از فوت چند نفر در نروژ و آمریکا گرفته تا مبتلا شدن چند پرستار به بیماری کرونا بعد از تزریق واکسن و حتی فلج صورت بعضی از دریافت کنندگان واکسن در آمریکا و ایتالیا.

اما به تازگی گزارش شده است واکسن کرونای آمریکایی جانسون و جانسون عوارض دردناکی برای یک مرد آمریکایی به همراه داشته است. این مرد پس از واکسیناسیون با واکسن کرونای جانسون و جانسون با ضایعات پوستی و کنده شدن پوست از بدن مواجه شده است.

این مرد که در ایالت ویرجینیای آمریکا زندگی می کند ، اولین ترکیب واکسن را اوایل ماه مارس دریافت کرد و پس از چهار روز اولین علائم در بدن او پدیدار شدند. سپس ضایعه پوستی در سراسر بدن او ظاهر شدند، پوست بدنش قرمز شد و شروع به کنده شدن کرد. پس از ظاهر شدن این مشکلات پوستی مرد به بخش اورژانس فرستاده شد؛ دست‌ها و پاهای او تقریبا قابل تشخیص نبودند زیرا پوستش به شدت متورم شده بود.

این مرد درباره مشکلاتی که بعد از تزریق واکسن پیدا کرد، گفت: یعد از تزریق واکسن کرونا کمی ناراحتی در زیر بغل احساس کردم. بعد از چند روز پوست بدنم شروع به خارش کرد و بدنم متورم و پوستم قرمز شد. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. پوست من در حال لایه برداری است و پوست دستانم کنده می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت استفاده اضطراری از واکسن ضد کرونای ساخت شرکت آمریکایی و چند ملیتی جانسون و جانسون را تایید کرده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: