توزیع بیش از ۸۳ هزار تن کود شیمیایی دولتی در خراسان رضوی

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۰۹:۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۲۶۶۹۲۳
توزیع بیش از ۸۳ هزار تن کود شیمیایی دولتی در خراسان رضوی
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال ۸۳ هزار و ۵۹۱ تن انواع کود یارانه‌ای در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسین عطایی افزود: این میزان کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون توزیع شده و به قیمت دولتی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کود ازته پرمصرف‌ترین کود کشاورزی است، ادامه داد: ۷۷ هزار و ۶۲۸ تن از مجموع کود توزیعی بین کشاورزان را کود ازته تشکیل می دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین سه هزار و ۷۷۰ تن کود فسفاته و ۲ هزار و ۱۹۳ تن کود پتاسه مورد نیاز کشاورزان میان آنان امسال توزیع شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت کود در سال جاری گفت: توزیع کود یارانه‌ای میان کشاورزان باهدف حمایت از تولید در کشور و استان انجام می شود.

عطایی با بیان اینکه علاوه بر توزیع کودهای کشاورزی دولتی، حمایت و ارائه مشاوره به کشاورزان نیز انجام می گیرد، گفت: سامانه ۱۵۵۹ باشگاه کشاورزان در خراسان رضوی به صورت شبانه‌روزی با حضور کارشناسان فنی پاسخگوی سووالات کشاورزان است و امکان استفاده از خدمات فنی و آزمایشگاه خاک برای تمامی کشاورزان با حمایت این شرکت همچنان فراهم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز