همه خادم الرضاییم-۵

رسالت خادمان حرم مطهر رضوی خدمت کریمانه به زائران است

۱۴۰۱/۰۶/۲۸ - ۰۹:۲۸:۱۷
کد خبر: ۱۳۷۸۹۱۱
رسالت خادمان حرم مطهر رضوی خدمت کریمانه به زائران است
مدیر عالی حرم مطهر رضوی خدمت کریمانه به زائران امام هشتم(ع) را رسالت اصلی آستان قدس رضوی و خادمان این آستان ملکوتی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مصطفی فیضی در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های دهه آخر صفر اظهار کرد: بزرگترین وظیفه ما خادمان در آستان قدس رضوی، توجه به نیازهای زائران و تسهیل زیارت آسان به ویژه در ایامی مانند دهه آخر صفر است و به همین منظور بخش‌های مختلف فرهنگی، تبلیغی و خدماتی در حرم مطهر، از ماه‌ها قبل به فکر تدارک و برنامه‌ریزی برای میزبانی هر چه شایسته‌تر از زائران این ایام بوده‌اند.

فیضی افزود: رویکرد و رسالت اصلی آستان قدس رضوی و خادمان این آستان، تکریم زائران است و بر همین اساس طبق تاکیدات تولیت معزز این آستان مقدس، مقرر شده است امسال برای نخستین بار، آیین‌های شاخصی همچون مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت و شام غریبان امام هشتم(ع) با حضور زائران حضرت و در فضایی متفاوت برگزار شود و برنامه‌ریزی لازم برای اجرای آن در حال انجام است. 

مدیر عالی حرم مطهر رضوی ادامه داد: به طور کلی رویکرد ما در دهه پایانی ماه صفر دعوت از همه مردم به ویژه هیئات مذهبی برای برگزاری مراسم در حرم مطهر رضوی است و حضور زائران و مجاوران در دو مراسم مهم ذکر شده نیز در همین راستا خواهد بود. 

فیضی ادامه داد: علاوه بر این موضوع، برای ایجاد امکانات رفاهی مورد نیاز زائران، سعی ما بر این است که مکانی را برای استراحت چند ساعته زائران در حرم مطهر رضوی فراهم آوریم، که این مهم محقق شده و فضاهایی برای این منظور پیش‌بینی شده است. 

وی همچنین گفت: در کنار تلاش‌ خادمان حرم مطهر رضوی و مجموعه آستان قدس، باید فرهنگ میزبانی در کل شهر مشهد نیز ترویج شد و مردم این شهر مهیای خدمت‌رسانی به زائران میلیونی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) باشند که خوشبختانه این اتفاق رخ داده و هم مردم و هم و تمامی مدیران و مسئولان شهری خود را موظف می‌دانند آماده‌تر از قبل خدمت‌رسان زائران باشند.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی، توصیه‌ای هم مطرح و اظهار کرد: امسال در این ایام شاهد تشرف میلیونی زائران به حرم مطهر رضوی خواهیم بود و از همین رو لازم است زائران به توصیه‌های خادمان خود توجه کافی داشته باشند. 

وی افزود: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای تشرف به حرم مطهر و همچنین انتخاب ورودی های کم ازدحام‌تر، از جمله نکاتی است که از زائران عزیز خواهشمندیم مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما