استاندار هرمزگان: عملیات اجرایی پروژه‌ی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در بندرلنگه، بندرکنگ و میناب به زودی آغاز می‌شود

۱۴۰۲/۰۳/۰۳ - ۱۱:۴۵:۰۷
کد خبر: ۱۴۷۷۳۷۲
استاندار هرمزگان: عملیات اجرایی پروژه‌ی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در بندرلنگه، بندرکنگ و میناب به زودی آغاز می‌شود
نماینده عالی دولت سیزدهم در استان هرمزگان، با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های ارتباطی جزیره هرمز، گفت: عملیات اجرایی پروژه‌ی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در بندرلنگه، بندرکنگ و میناب به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان،  مهدی دوستی نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، صبح امروز در نشست راهبری پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان هرمزگان (FTTX) با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان، اظهارداشت: دولت در تلاش است تا بتواند سطح برخورداری مناطق در استان را از اینترنت افزایش دهد و از سوی دیگر افزایش سرعت و پایداری شبکه نیز با اجرای پروژه‌های فیبرنوری در دستورکار قرار دارد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌ی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در جزیره کیش و بندر چارک انجام شده است و اینترنت با بیش از 900 Mbps (مگابیت بر ثانیه) در بستر فیبرنوری وجود دارد که مردم می‌توانند با درخواست اتصال به این شبکه از اینترنتی امن، پایدار و پر سرعت برخوردار شوند. 

 دوستی، با بیان اینکه برای اتصال چارک و کیش به فیبرنوری 28 میلیارد تومان هرینه شده تاکیدکرد: تفاهم‌نامه‌های آغاز اجرای طرح FTTX در شهرهای بندرلنگه، بندرکنگ و میناب به امضا رسیده است و در همین خردادماه عملیات اجرایی آغاز خواهد شد، فرآیندها برای شهر بندرعباس نیز در حال طی شدن است و به محض امضای تفاهم‌نامه با شهرداری بندرعباس این مهم در مرکز استان نیز آغاز خواهد شد. 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، اتصال جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک با فیبر نوری به سرزمین اصلی را یکی از خدمات ماندگار دولت سیزدهم دانست و گفت: این پروژه با خط انتقال فیبرنوری از بستر دریا و با تکیه بر توان متخصصان داخلی انجام شد که برای آن اعتباری بالغ بر 176 میلیارد تومان هزینه شده است. 

وی در پایان بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در جزیره هرمز تاکید کرد و گفت:  در حال حاضر پهنای باند مورد نیاز جهت راه‌اندازی یک سایت 5G در جزیره هرمز در حال تامین است اما با توجه به اینکه بنا است هرمز اولین جزیره‌ی تمام هوشمند ایران باشد، بایستی زیرساخت ها در این جزیره تقویت شود، و در همین راستا مکاتبات با وزارت ارتباطات برای اتصال هرمز به اینترنت از طریق فیبر نوری را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما